Dzień dobry witamy Rodziców i dzieci 🙂
Przyleciał motylek na łąkę,
tam spotkał małą biedronkę.
Pomachał jej swymi skrzydłami,
zachwycił pięknymi barwami.
tam spotkał małą biedronkę.
Pomachał jej swymi skrzydłami,
zachwycił pięknymi barwami.
A teraz poprosimy rodziców o przeczytanie wiersza „Gąsienica – tajemnica” – słuchanie zmodyfikowanego wiersza D. Gellnerowa.
Jestem sobie gąsienica,
Gąsienica tajemnica.
Nitką się owinę cała,
I w kokonie będę spała.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.
Aż tu nagle – patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? – Powiedzcie sami!
Tak! W motyla się zmieniła,
Ta, co się w kokonie kryła.
Teraz fruwa nad łąkami,
Z biedronkami i pszczółkami.
Rozmowa nt treści wiersza.
– Co zrobiła gąsienica?
– Gdzie zasnęła?
– Co się stało, gdy otworzyła drzwi kokonu?
– W co zamieniła się gąsienica?
– Gdzie zasnęła?
– Co się stało, gdy otworzyła drzwi kokonu?
– W co zamieniła się gąsienica?
Zobaczcie cud narodzin – motyla na załączonym filmiku
„Cykl życia motyla” – historyjka obrazkowa.
Na podstawie wysłuchanego wiersza i filmu, ułóżcie obrazki w odpowiedniej kolejności.Karta pracy historyjka-obrazkowa-12 (1)
A tu dla ciekawskich świata wybrane motyle występujące w Polsce https://www.youtube.com/watch?v=zC7lJUB62Yc
A teraz to co przedszkolaki lubią najbardziej dorysuj-drgą-połowę-motyla
Zapraszamy na majową łąkę https://www.youtube.com/watch?v=KdP_v0x0LXs
Eksperymenty z kolorami ,, Tęcza” rozbudzanie ciekawości otaczającego świata, doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków z doświadczeń i eksperymentów. https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY
Miłego dnia:) Do jutra:)