Grupa 10

14.04.2021 Kosmos

kw. 14, 2021 | Grupa 10

Dzień dobry. Witam serdecznie i przedstawiam propozycje do realizacji z dziećmi w dniu dzisiejszym.

• Wyprawa w kosmos – opowieśc ruchowa przy nagraniu spokojnej melodii.
Dzieci naśladują czynności, o których opowiada rodzic.
Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas podskakiwała w górę. Dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadły, poczuły się bezpieczne, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.

  Wyprawa ufoludków – wysłuchanie piosenki. 

  Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej czytanej przez rodzica.

To jest Zieluś piegowaty. Brzuch okrągły tak jak bania.
Ma ubranko w białe łaty. Małe czułki do wąchania.
Uszy wielkie jak u słonia, Skrzydła z ramion mu wystają,
gruby nos i zęby konia. śmieszne nóżki zasłaniają.
Oczka małe, rozbiegane, Dwa ogony zakrzywione,
włosy długie, rozczochrane. stopy wielkie i czerwone.
Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ufoludka.

Zachecanie do wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ufoludka.

Jak wyobrażamy sobie kosmitę? – wykonanie pracy plastycznej. (farby, kartki)
Zaproponowanie namalowania wymyślonej przez dzieci postaci palcem maczanym w farbach w różnych kolorach.Pokaz sposobu malowania.Samodzielne działania dzieci. Oglądanie powstałych prac.Zachęcanie do opowiadania o namalowanej postaci (z jakich części się składa); nadawanie jej imienia; wymyślanie nazwy planety, z której pochodzi.

Udanej zabawy 🙂