Grupa 10

16.04.2021 Kosmos

kw. 16, 2021 | Grupa 10

Dzień dobry. Witam serdecznie i przedstawiam propozycje do realizacji z dziećmi w dniu dzisiejszym.

• Ziemia – nasza planeta. Przypomnienie rymowanki.

Ziemia to nasza planeta
i na niej wszyscy mieszkamy.
Jest domem dla ludzi i zwierząt,
więc za to ją bardzo kochamy.

• Poranna gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia doskonalące sprawność aparatu artykulacyjnego.

• Zabawy kosmonautów – zabawa ruchowa. (potrzebny tamburyn lub inny przedmiot wydający dźwięk)
Dzieci maszerują po wyznaczonym terenie przy dźwiękach tamburynu. Podczas kolejnych
przerw wykonują polecenia rodzica., np.:
− stanie na jednej nodze,
− podskoki obunóż w miejscu,
− przeskakiwanie z nogi na nogę,
− podskoki w parach, podskoki w kołach,
− skłony i wyprosty.

• Ufoludki – wysłuchanie piosenki i rozmowa na temat jej treści.

  • „Ufoludki” Fasolki

Mój brat wciąż czyta o kosmitach
Gwiazdach, planetach i orbitach
O niczym innym nie chce słyszeć
Nawet do UFO listy pisze
Wreszcie zasłużył na nagrodę
I latający ujrzał spodek
Bo wylądował dziś w ogródku
Pojazd zielonych ufoludków

Zielone włosy, zielone butki
Całe zielone są ufoludki

Kot na ich widok zaraz zmyka
Dziwnego boi się ludzika
Pies szybko przykrył nos ogonem
Może to gryzie to zielone
A czym się żywi śmieszny stworek
Czy zjedzą z nami podwieczorek
Kompot dostały, tort dostały
Zjadły, wypiły, odleciały

Zielone włosy zielone butki
Całe zielone są ufoludki

Przykładowe pytania: 

  1. Czym zajmował się chłopiec w piosence?
  2. Co mu sie przytrafiło?
  3. Jak wygladały ufoludki?
  4. Jak reagowały zwierzęta na ich widok?
  5. Czym sie żywiły?

ufo1ufo2ufo4ufo5ufo8ufo9

 

• Układanie historyjki obrazkowej do treści piosenki. Drukujemy lub rysujemy obrazki na osobnych kartkach. Mieszamy. Od lewej strony rodzic układa pierwszy obrazek i rozpoczyna nim opowiadając historię opartą natreści piosenki. Zachęca dziecko do ułożenia reszty obrazków w odpowiedniej sekwencji czasowej.

• Od najmniejszej do największej -zabawa klasyfikacyjna. (papierowe gwiazdki)
Dzieci zbierają papierowe gwiazdki rozsypane przez rodzica na dywanie. Układają je na tackach zgodnie z ich wielkością. Układają łańcuch z gwiazdek z zastosowaniem rytmu: mała, większa, największa, mała, większa, największa (trzy sekwencje).

• Zabawa przy piosence Ufoludki.
Dzieci stają w dowolnych miejscach na środku pokoju. Podczas zwrotek wykonuja dowolnie wymyslony przez siebie taniec ufoludka. Podczas refrenu zatrzymują się staja przed rodzicem i wskazują na jego : włosy, stopy oraz wykonują gest od góry do dołu wskazując na postać rodzica.

• Zabawa rozwijająca inwencję twórczą – Niebo pełne gwiazd.
(gwiazdki różnych rozmiarów z poprzedniej zabawy, granatowe kartki, klej)
Dzieci przyklejają gwiazdki różnych rozmiarów na granatowych kartkach – tworzą
własne kompozycje.

Mam jeszcze jedna propozycję :-).Kołysankę tę dzieci dskonale znają z przedszkola, byc może dziś pomoże Wam utulić je do snu?

Do zobaczenia !