Dzień dobry kochane dzieci! Dziś będziemy słuchać piosenki i malować pisanki. Zapraszamy do zabawy!
- Na początek masażyk relaksacyjny wg Z. Bogdanowicz. Niech rodzic przeczyta wiersz i wykonuje czynności opisane w nawiasach na rączce dziecka.
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
-
Hopla hopla” – wysłuchanie i nauka piosenki „Hopla hopla”
https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c
Porozmawiajcie z dzieckiem o wysłuchanej piosence – czy była wesoła a może smutna? Kto był bohaterem? Jakie miał przygody?
Zabawy muzyczne:
- „Taniec kurcząt w skorupkach” – improwizacja ruchowa dziecka w rytm utworu Modesta Musogorskiego „Taniec kurcząt w skorupkach: https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
- „Grające pisanki” – wykonanie instrumentu muzycznego z jajka po Kinder niespodziance. Napełnijcie pojemnika kaszą lub suchym ryżem. Zagrajcie na instrumentach wraz z rodzicem.
- „Wielkanocne pisanki”- zabawa plastyczna. Zróbcie wspólnie pisanki. Wykonanie pracy plastycznej pod nadzorem rodzica. Zacznijcie od wykonania masy solnej. Potrzebne będzie:
1 szklanka mąki
1 szklanka soli
ok. 0,5 szklanki wody
Pozwólcie dziecku dokładnie wyrobić masę – to wspaniałe ćwiczenie dla małych rączek.
Rozwałkujcie ciasto na grubość około 0,5 cm. Za pomocą szklanki wytnijcie kółka. Następnie należy wysuszyć formy w piekarniku nagrzanym do 50 – 70 stopni około godzinę. Gdy masa ostygnie pomalujcie farbami, pisakami, cekinami.
Gotowe prace można wysłać na adres i.dudzieniec@pp19.radom.pl. Zrobimy wirtualną galerię prac! - Karta pracy – książka nr 3 str. 54, 55.
Życzymy miłego dnia!