Archiwum-2021-Grupa 11

„Bezpieczny internet – co to takiego?”

maj 11, 2020 | Archiwum-2021-Grupa 11

„Internet, co to jest?”- swobodne wypowiedzi dziecka w oparciu o wiersz D. Niemiec pt. „Bezpiecznie w internecie”. Rozwijanie świadomości funkcji komputera i internetu oraz zagrożeń związanych z korzystaniem z nich.

„Bezpiecznie w Internecie” D. Niemiec

Wiele rzeczy w dzisiejszym świecie dzieje się w sieci,

a więc w internecie.

Jednak pamiętaj, drogi użytkowniku,

że tam niebezpieczeństw czyha bez liku.

 

By serfowanie w necie bezpieczne było lepiej,

by nic cię nie zaskoczyło.

Używaj stron tylko dobrze znanych,

przez twoich rodziców zaakceptowanych.

 

Gdy ktoś cię pyta o prywatne sprawy,

nie traktuj tego jak dobrej zabawy.

Nie mów mu o swych sekretach,

o tym, co masz w domu,

o tych sprawach w internecie nie mówi się nikomu.

 

Gdy ktoś do czegoś złego namówić próbuje cię,

powiedz o tym rodzicom, ni chwili nie wahaj się.

Musisz czuć się bezpiecznie zawsze i wszędzie,

a wtedy, także w sieci, fantastycznie będzie.

Rozmowa rodzica z dzieckiem dotycząca treści utworu kierowana pytaniami:

  • Do czego służy komputer?
  • Do czego go używamy? Do czego można go jeszcze używać?
  • A czy wiesz co to jest Internet?
  • Co możemy robić w Internecie? Co możemy tam znaleźć?
  • Gdzie możemy jeszcze używać Internetu oprócz komputera? W jakim sprzęcie?
  • Wiemy już, że komputer, telefon jak i Internet są przydatne, jak również dostarczać zabawy. Możemy dowiedzieć się jaka będzie jutro pogoda, możemy obejrzeć bajki, możemy nawet grać.
  • Jak myślisz – czy mogą być też niebezpieczne? Co się może stać jeżeli ich niewłaściwie używamy?

 

„Uwolnić piłkę” – ćwiczenia oddechowe. Rodzic z dzieckiem układa na dywanie labirynt z dwóch sznurków, wstążek lub skakanek. Dziecko na początku labiryntu kładzie kulkę z papieru i dmuchając w nią, przepycha ją przez cały labirynt doprowadzając do wyjścia.

„Czuję się bezpiecznie gdy…..”- zabawa słowna. Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania (kilka wypowiedzi). Rozwijanie mowy i myślenia.