Doskonalenie poznanych ćwiczeń gimnastycznych:
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych rozwijających sprawność fizyczną dziecka:
Propozycja ćwiczeń:
„Idziemy na łąkę” – ćwiczenie orientacyjno-
-porządkowe. Dzieci idą na „łąkę”. Rodzic,
uderzając w tamburyn, określa tempo i rodzaj
kroku – od powolnego marszu, przez podskoki,
do biegu. W momencie gdy rodzic przestaje
uderzać w tamburyn, dziecko się zatrzymuje.
II.
„Zbieramy kwiatki” – ćwiczenie dużych grup
mięśniowych, ćwiczenie oddechowe. Dziecko chodzi
po „łące”, co kilka kroków kuca, naśladując zrywanie kwiatków. Kiedy zrobi duży bukiet, wącha
kwiatki.
„Pszczoły” – ćwiczenie orientacyjno-porządkowe.
Rodzic daje dziecku szarfę.
Na hasło:
Pszczoły fruwają po łące – dzieci biegają po pokoju,
naśladując bzyczenie pszczół. Na hasło: Pszczoły
zbierają nektar – kucają. Na hasło: Pszczoły wracają
do swoich uli – dzieci biegną do obręczy z szarfy. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.
„Pszczoła, a sio!” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko we wspięciu na palcach maszerują
po pokoju – „spacerują po łące”. Na hasło: Uwaga –
pszczoła! – rodzic naśladuje dźwięk wydawany
przez pszczoły, a dziecko wykonują wymachy rąk
w różne strony, jakby chciały odgonić pszczołę,
mówiąc przy tym: A sio…!, a sio…! Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
- „Pracowita dżdżownica” – ćwiczenie dużych
grup mięśniowych. Na hasło: Dżdżownice spulchniają ziemię – dziecko wczołgują się do pierwszej
obręczy, wstają, a następnie, robiąc duży krok,
wychodzą z obręczy i ponownie się kładą, pokonując
w ten sposób całą trasę.
„Przemiana gąsienicy” – ćwiczenie stóp. Dziecko,
stojąc, na przemian podkurczają palce raz prawej,
raz lewej stopy i poruszają się w sposób zbliżony
do gąsienicy. Kiedy dojdą do wyznaczonego przez rodzica miejsca, gąsienice przeobrażają się w motyle i stojąc, machają rękoma niczym skrzydłami. - „Dmuchawce” – ćwiczenie oddechowe. Dzieci
chwytają dłonią piórko i dmuchają na nie, jak
na dmuchawce.