Archiwum-2020-Grupa 09

Dzień dziecka

cze 1, 2020 | Archiwum-2020-Grupa 09

Witajcie kochani! Rozpoczynamy ostatni miesiąc naszej przygody z przedszkolem. Dziś wyjątkowe święto – Dzień Dziecka. 

Życzymy Wam dzieciaki
śmiechu w domu
i lodów w niedzielę,
i przyjaciół wspaniałych,
i prezentów wiele!

Dziś czeka nas sporo zadań 🙂 Zaczynamy!

Posłuchajcie wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego. Zwróćcie uwagę jakie prawa dziecka przedstawione są w wierszu.

„Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa,

Chcąc wielu dzieci los zmienić,

Spisali dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta,

Spróbujcie dobrze zapamiętać.

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,

A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,

I każdego mogę na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,

Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa

A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wierszu poukładały,

Prawa dla dzieci na całym świecie,

Byście w potrzebie z nich korzystały

Najlepiej jak umiecie”.

Porozmowiajcie na temat wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego z rodzicami.

– Co to są prawa ?

– Kto ma swoje prawa ?

– Jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze ?

– Jakie prawa mają dzieci ?

– Czy potrzebne są prawa dla dzieci ?

 

Obejrzyj film o różnych dyscyplinach sportowych ,,Poznajemy sporty”.

https://www.youtube.com/watch?v=7zodfY74anc

Odpowiedz na pytania:

  • Jakie dyscypliny sportowe znasz?
  • Jakie są Twoje ulubione sporty i dlaczego?
  • A może sam, którąś z dyscyplin sportowych uprawiasz?
  • Jeśli nie! To, jaką dyscyplinę chciałbyś uprawiać i dlaczego?
  • Dlaczego należy uprawiać sport?

Przy okazji rozmowy z dzieckiem warto pokreślić, jak ważny dla zdrowia jest ruch w każdym wieku.

Zabawa przy piosence ,,Ruch to zdrowie”.

W trakcie piosenki naśladuj ruchami rąk różne dyscypliny sportowe.

https://www.youtube.com/watch?v=3cwzhTS3Mms

Wykonaj zadania w kartach pracy

„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 50- 51

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

  • Co to jest wolny czas, jak można go spędzać?
  • Czy sport jest dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu?

Poniżej podaję przydatne informacje do następnych zadań.  

Porozmawiaj z rodzicem o symbolice kół olimpijskich oraz fladze olimpijskiej.

Koła olimpijskie oznaczają poszczególne kontynenty: niebieskie – Europę, czarne – Afrykę, żółte – Azję, czerwone – Amerykę, zielone – Austra­lię /pokaż wymienione kontynenty na mapie lub globusie/.

Flaga olimpijska jest jednym z najważniej­szych symboli olimpijskich. Wciągana jest na maszt na stadionie olimpijskim podczas ceremonii otwarcia i pozostaje tam przez całe igrzyska.

Olimpiada ma również swoje motto, które brzmi: „Szybciej – wy­żej – silniej” i oznacza dążenie sportowców do bycia coraz lepszymi w swoich dyscyplinach.

Jeśli masz drukarkę wykonaj zadania z kart pracy, które są dostępne pod następującymi linkami. Ćwiczenia do wyboru.

Poćwicz po śladzie literki pisane.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/8/abecadlo-01-nauka-pisania-2cm.pdf

Wykonaj szlaczki po śladzie.

https://42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_9147a62e53e648a2ab767bb439308e32.pdf

Miłego dnia!