Zagadka o rowerze
– Ma dwa kółka i siodełko,
jeździsz na nim niezbyt prędko.
– Można jeździć na nim,
kiedy kręci się pedałami.
„Bezpiecznie na rowerze” – obejrzenie filmu edukacyjnego. Rodzic wyświetla film o bezpiecznym poruszaniu się rowerem. Informacje zawarte w filmie będą podstawą do rozmowy https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w
Rodzic może zadać pytania pomocnicze takie jak:
- Gdzie można bezpiecznie jeździć na rowerze?
- Jak możemy poruszać się na rowerze, kiedy nie potrafimy jeździć samodzielnie i w co powinniśmy być wyposażeni?
- Dlaczego należy używać odpowiedniego stroju?
- Przed czym chroni kask?
- Dlaczego należy używać ochraniaczy na dłonie?
Dziecko w formie zabawy (recytowanie z pokazywaniem części ciała) przypomina numer telefonu alarmowego:
„Mamy jedne usta (1),
jeden nos( 1)
dwoje oczu (2).”
Dziecko wskazuje usta, nos i oczy i mówi głośno numer „112.” W celu podsumowania zagadnień bezpieczeństwa rodzic zachęca dziecko do rozmowy o tym, jak można uniknąć wypadku na drodze i zderzenia na torze do jazdy na rolkach: gdzie można bezpiecznie jeździć, jak się ubrać, jak sygnalizować zamiar wyprzedzania rowerem, gdzie zadzwonić w razie wypadku itd.
„Jak się zachowałem?”– doskonalenie umiejętności współdziałania z innymi podczas zabawy, ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań. Rodzic może zaznaczać pozytywne zachowania dziecka podczas zabawy.