- „Skąd się bierze mleko” – zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę krów. Uzmysłowienie dzieciom wartości płynących z picia mleka oraz spożywania produktów mlecznych.
- Pokazujemy dziecku szklankę mleka- zadajemy pytanie:
- co to jest?
- Skąd się bierze?
- Czy są inne zwierzęta niż krowy które dają mleko? ( kozy, owce).
- Jak to mleko powstaje i co się z nim dzieje, zanim trafi do sklepu?
- Pomocne w odpowiedzi na te wszystkie pytania będą poniższe linki
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
https://www.youtube.com/watch?v=lVw6-0uWvHo
- „Krowa” –projektowanie i wykonanie pracy plastycznej przy użyciu różnych materiałów plastycznych, doskonaląca umiejętność tworzenia kompozycji poprzez łączenie różnorodnych materiałów plastycznych. Doskonalenie umiejętności projektowania.
https://www.youtube.com/watch?v=tDE1C0p1K2E - „Kolorowe mleko”- eksperymenty z mlekiem. Jesteście ciekawi co można wyczarować z użyciem mleka? A może pamiętacie nasze przedszkolne eksperymenty?
W wolnej chwili spróbujcie z rodzicami poeksperymentować. https://www.youtube.com/watch?v=MYRWigC-aB0
- „Moje domowe zwierzątko”- swobodne wypowiedzi dzieci na temat swoich zwierząt. Dziecko próbuje odczytać tekst z książki (Karty pracy, książka cz.4 str. 71) a rodzic sprawdza czy dziecko zrozumiało przeczytany tekst zadając mu pytania:
- jakie zwierzęta ma Olek?
- Co się stało z jego chomikiem?
- A czy ty masz swoje zwierzątko ?Jak ma na imię ? jak się nim zajmujesz? Jakie masz obowiązki względem swojego zwierzątka?
- Proszę narysujcie swoje zwierzątko lub zwierzę które chcielibyście mieć, albo takie, które wam się podoba.
Karty pracy, książka cz.4 str. 70, 71
- „Gąski, gąski do domu”- zabawa słowno- ruchowa z elementem bieżnym.
https://www.youtube.com/watch?v=eNQSUTpUi1A