Witajcie przedszkolaki w ten czwartkowy poranek J Dziś zaczniemy od bajeczki logopedycznej.
Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:
Kubuś Puchatek obudził się rano, przeciągnął i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty, wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą ścieżką (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), rozgląda się na prawo (czubek języka do prawego kącika ust) i na lewo (czubek języka do lewego kącika ust). Próbuje wyczuć, gdzie może znajdować się dziupla z miodem (kilka razy wdychamy powietrze nosem, a wydychamy buzią). Stanął przed wysokim drzewem. Spojrzał w górę (językiem dotykamy do górnej wargi) i zobaczył dziuple, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś zaczął więc wspinać się na drzewo. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał całą dokładnie (wysuwamy język z buzi i poruszamy nim lekko do góry i na dół) i wsunął łapkę po miód jeszcze raz (ponownie naśladujemy oblizywanie ręki). Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbujemy go wyczyścić. Oblizuje więc językiem dokładnie wargi, dotyka do kącików ust, a na koniec oblizuje ząbki (usta przez cały czas są otwarte).
Misiu poczuł, że jego brzuszek jest już pełen. Zszedł z drzewa i ruszył w drogę powrotną. Musiał iść tą samą wyboistą dróżką (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), więc gdy doszedł do swojego domku był bardzo zmęczony (wysuwamy język na brodę i dyszymy). Położył się do łóżeczka i zasnął (chrapiemy).
Świetnie Wam poszło, narządy mowy poćwiczyły, języczek się pogimnastykował to wracamy do naszych wakacyjnych przygotowań. Pamiętacie wczoraj zajmowaliśmy bezpiecznym spędzaniem czasu w górach, dziś zajmiemy się bezpieczeństwem nad wodą. Zapraszamy na filmik edukacyjny, oglądajcie uważnie, a potem spróbujcie odpowiedzieć na pytania.
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
– Czy można wchodzić do wody w miejscach, które nie są do tego przeznaczone?
-Na co należy zwrócić uwagę wybierając miejsce do kąpieli (kto powinien być abyśmy czuli się bezpiecznie)?
– Kiedy nie wolno wchodzić do wody, ponieważ jest to niebezpieczne?
– Czy dzieci mogą korzystać z kąpieli wodnych bez opieki osób dorosłych?
– Do czego potrzebna jest kamizelka ratunkowa?
Teraz już jesteście gotowi na wypoczynek …wiecie jak należy spędzać bezpieczne wakacje …to teraz trochę ruchu …
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
Czy słońce świeci,
Słoneczko w górze
czy deszczyk pada,
Spadające kropelki
Ty się uśmiechaj,
Rysujemy dwoma palcami uśmiech na twarzy
to nasza rada!
Pokazujemy dłońmi na siebie
Raz, dwa, trzy,
Klaszczemy trzy razy
Wesołą minkę pokaż…
Ty!
Zapraszamy Was do wykonania wakacyjnej pracy plastycznej. Potrzebujemy :
- kasza
- bibuła
- farba
- pędzel
- kartka A4
Kasza po służy nam za plaże, morze namalujemy farbą, a słońce stworzymy z kuleczek bibuły. A może jeszcze coś wymyślicie i pochwalicie się swoimi pomysłami? Zapraszamy do twórczej i pełnych słońca inspiracji.Praca plastyczna
Na konie posłuchajcie piosenki o bezpiecznym wypoczynku … spróbujcie się jej nauczyć i pamiętać o bezpieczeństwie podczas wakacji.