„Pierwsza pomoc” – (poniedziałek) Wysłuchanie wierszyka Wypadek, wypadek, wypadek! (tekstu warto wysłuchać dwa razy, za pierwszym razem w całości, a za drugim można co zwrotkę robić pauzę i od razu odnosić
się do jej treści, czyli co się wydarzyło, komu i gdzie).
„Wypadek, wypadek, wypadek!”
Wypadek, wypadek, wypadek!
Spadł z drabiny Tadka dziadek,
bolą plecy, bolą nogi…
Jak mu pomóc, co tu robić?!
Ratunku, ratunku, ratunku,
Ktoś dokonał tu rabunku!
Zginęły pieniądze, złoto!
Kto złodziei złapie, no kto?
Pomocy, pomocy, pomocy!!!
W domu ogień w środku nocy!
Co się stało? Co tu zrobić?
Kto na ogień ma sposoby?
Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat treści wiersza:
– O jakich groźnych sytuacjach opowiada tekst?
– Gdzie się one przydarzyły?
– Jak się zakończyły? (np. do dziadka przyjechało pogotowie i zabrało go do szpitala)
– Czy ty kiedyś uległeś wypadkowi, miałeś jakąś niebezpieczną sytuację, może byłeś
świadkiem wypadku?
Rozmowa rodzica z dzieckiem w oparciu o film edukacyjny „Numery alarmowe”, przypomnienie zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.