„Pakujemy plecak” – zabawa dydaktyczna z kartą pracy Dzieci dzielą się informacjami o tym, dokąd pojadą w najbliższe wakacje. Podają nazwy przedmiotów, które ze sobą zabiorą. W nazwach tych przedmiotów wyróżniają pierwszą i ostatnią głoskę, dzielą wyrazy na sylaby. Następnie rysują po śladzie plecak, a w nim potrzebne przedmioty. Na zakończenie przypominają sobie numery telefonów alarmowych. Środki dydaktyczne: KP4 s. 55, kredki.
„Co ja miałam/miałem spakować?” – zabawa językowa. Do tej zabawy będą potrzebne fotografie przygotowane przez rodzica przedstawiające różne przedmioty niezbędne w podróży. Rodzic losuje jedną karteczkę i, nie patrząc na nią, unosi nad głowę, tak aby dziecko ją widziało, po czym mówi: Zapomniałem, co trzeba spakować w podróż. Pomóż mi sobie przypomnieć. Dziecko układa zdania, które pomogą naprowadzić na odpowiednie słowo, ale bez jego podawania.
„Ahoj, przygodo!” – zabawa grafomotoryczna. Dzieci rysują ołówkiem żaglowce po śladzie. Następnie uzupełniają rysunki żaglowców tak, aby powstały dwa takie same. Mogą je pokolorować, dorysować morze, marynarzy lub piratów albo dokończyć rysunek według własnej inwencji. Środki dydaktyczne: Wyprawka „Żaglowce” – duża karta grafomotoryczna, kredki.