Dzień dobry,
dzisiejszy dzień zaczniemy od zabawy ruchowej przy piosence, pt. „Jadę, płynę, lecę”.
Jest to zabawa z elementami języka migowego. Język migowy to nie tylko nauka nowego sposobu komunikacji, ale również nauka empatii. Dwukanałowa komunikacja wpływa pozytywnie na rozwój mowy i rozwój intelektualny dziecka. Dzieci szybko uczą się własnego ciała, czucia tego ciała, koordynują swoje ruchy, doskonalą mimikę. Ponadto rozwijane są takie umiejętności, jak: koordynacja wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość, uwaga i pamięć. Zabawy z elementami języka migowego doskonalą także motorykę małą rozwijając prace palców rąk oraz uczą dzieci orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
https://www.youtube.com/watch?v=tiATj2-cLvM
Kontynuując dalsze usprawnianie naszych rączek zapraszam do wykonania zabawki, którą nazwałam Pan Gniotek. To jedna z najtańszych zabawek, którą pamiętam z własnego dzieciństwa. Zgniatanie balona wypełnionego mąką lub ryżem świetnie odstresowuje i pozwala wyrzucić z siebie negatywne emocje relaksując i wprawiając w dobry nastrój.
Do wykonania Gniotka potrzebujecie:
Balon, butelkę 500 ml, mąką ziemniaczaną lub ryż, lejek, słomkę lub wykałaczkę, włóczkę do zrobienia fryzury naszemu stworkowi oraz czarny marker.
Na początku wsypujemy mąkę do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona. Najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką, aby przesypywało się bez zastojów. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę. Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę.
Wypełniony mąką balon ściągamy z butelki, spuszczamy powoli powietrze związujemy go i zabieramy się za dekorowanie. Na czubku głowy naszego Pana Gniotka przywiązujemy włóczkę i rysujemy markerem buzię.
Poniżej znajdziecie zdjęcia przedstawiające kolejne etapy wykonania Pana Gniotka.
Udanej zabawy!