Wiosenna burza – rozmowa inspirowana historyjką obrazkową.
Rodzice pokazują dzieciom ilustracje w przypadkowej kolejności. Dzieci opowiadają o ich treści. Po ułożeniu obrazków we właściwej kolejności rodzic zadaje pytania: Co robiły dzieci na podwórku? Po czym poznały, że zbliża się burza? Jak się wtedy zachowały? Czy mogły zrobić coś jeszcze? Co się stało podczas burzy? Gdzie były wówczas dzieci? Jak wyglądało podwórko
po burzy? Co mogłoby się wydarzyć, gdyby dzieci zlekceważyły oznaki nadchodzącej burzy
(chmury i wiatr)? Przedszkolaki powinny dojść do wniosku, że bohaterowie postąpili
odpowiedzialnie, udając się do domu.
Z burzą nie ma żartów! – wdrażanie zasad bezpieczeństwa.
Rodzic pokazuje dzieciom fotografie przedstawiające różne sposoby zachowania się podczas burzy. Zdjęcia ilustrujące właściwe zachowania (np. schronienie w budynku, zamknięcie okien, wyłączenie urządzeń elektrycznych),
oraz – fotografie prezentujące niewłaściwe zachowania (np. schronienie pod
drzewem, przebywanie pod słupami wysokiego napięcia, przebywanie w wodzie, korzystanie ze
sprzętów elektronicznych). Rodzic rozmawia z dzieckiem jak prawidłowo zachować się podczas burzy? burzowe-chmury-cz-2-pd-198-1207