Dzień dobry
- „Gimnastyka to podstawa„. Spróbujcie wykonać poniższe ćwiczenia. Powodzenia
2. Zabawa przy piosence ” Jedzie pociąg” Dowolny taniec
3. „Zabawy matematyczne”
- Lekkie czy ciężkie? Zadaniem dziecka jest wybór ciężkiego i lekkiego przedmiotu spośród wskazanych. Przykładami mogą być drewniany klocek i kartka papieru. Dziecko powinno zrozumieć znaczenie słów „lekki” i „ciężki”. Początkowo bierzemy tylko dwa przedmioty i podajemy maluchowi do ręki na zmianę, tak aby poczuł różnicę. Później dobieramy jeszcze kilka takich par i wspólnie określamy, co jest ciężkie, a co lekkie. W najtrudniejszej wersji dziecko wybiera obiekty „ciężkie” i „lekkie” z grupy kilku przedmiotów.
- Jedno dla mnie, jedno dla ciebie. Przygotowujemy małe przedmioty, np.: guziki, klocki, kredki. Dziecko ma za zadanie podzielić przedmioty pomiędzy sobą a drugą osobą, może wkładać je do małych, wcześniej przygotowanych pojemników lub okręgów z tasiemek. Zabawę urozmaicamy poprzez dołączenie trzeciego uczestnika, np. ulubionej maskotki. Taka forma spędzania czasu wprowadzi dziecko w świat liczb i zbiorów
4. Gra matematyczna https://scholaris.pl/resources/run/id/102260
Pozdrawiam i życzę miłego dnia p.Karolina