Dzień dobry:) zapraszamy do dzisiejszej zabawy…
W związku z tym, że mam problemy z zamieszczeniem pliku, propozycję zabaw zamieszczę bezpośrednio tu w wpisie. Obrazki wyśle Państwu w prywatniej wiadomości. Pozdrawiam 🙂
1.Na początek oczywiście rozgrzewka 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw
2.,,Widoki w czterech porach roku’’- zadaniem rodzica jest wycięcie obrazków na kilka części, natomiast zadaniem dziecka jest złożenie ich w całość.
3.,, Godziny na zegarach’’ rodzic pokazuję dziecku zegar i przypomina jego budowę. W grupie ćwiczyliśmy już odczytywanie godzin na zegarze, jednak warto jest je dziecku przypomnieć. Przesyłam link zawierający wskazówki pomagające, nauczyć dziecko odczytywania godzin na zegarze.
https://www.manifestyourstyle.pl/jak-nauczyc-dziecko-korzystania-z-zegarka-6-praktycznych-porad-o-ktorych-musisz-wiedziec
Przesyłam również filmiki, które pomogą dziecku zrozumieć odczytywanie godzin na zegarze
https://www.youtube.com/watch?v=FE9IWn9KMc8
https://www.youtube.com/watch?v=locHXsHnyHY
Można spróbować zagrać z dzieckiem w grę online, w której odczytuje się godziny na zegarze.
https://www.matzoo.pl/zerowka/ktora-godzina_48_344
4.,, Układamy chmurki deszczowe o różnych rozmiarach’’- rodzic rozkłada na dywanie dwie sylwety parasoli różnej wielkości. Pyta dziecko, który jest większy. Następnie pokazuje krople różnej wielkości. Dziecko umieszczają je pod parasolem o odpowiedniej wielkości, czyli większa kropla pod większym parasolem, a mniejsza pod mniejszym. Po uporządkowaniu wszystkich kropel dziecko przeliczają je i określa, gdzie jest ich więcej, a gdzie mniej.
5.Zachęcam do zagrania w bardzo fajnie gry rodzinne 🙂 Czółko
Do zabawy potrzebujemy przylepnych kartek. Piszemy sobie nawzajem kim mamy być np. jaka postacią z bajki Jeśli dziecko nie wie, jak może narysować .Czyli rodzic pisze dziecku kim ma być i przykleja mu na czoło, a dziecko rodzicowi. Każdy uczestnik zabawy zadaje pytanie, a odpowiedzią może być tylko “TAK” lub “NIE”. Jeżeli zgadnie i usłyszy “TAK” może zadać kolejne pytanie, jeżeli usłyszy “NIE”, kolejka przechodzi na kolejną osobę. Gramy do momentu, aż każdy zgadnie co ma wypisane na czółku. Osoba, która zgadnie pierwsza – wygrywa :).
6.Kalambury- każdy chyba lubi tą zabawę:)
Wystarczy wypisać na kartkach hasła (mogą to być bajki, filmy, książki). Każdy uczestnik losuje po jednej kartce i pokazuje (lub rysuje). Oczywiście nie można nic mówić.
7.Zabawa przy piosence ,, deszczowa piosenka’’ – dziecko tańczy w rytm piosenki , może użyć do zabawy parasolki:)
https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ
8.Wykonanie kart pracy w ćwiczeniówce numer 3 str. 79 i 81
Miłej pracy 🙂
Źródło: