Witajcie kochani 🙂
Na początek odpowiedzcie na pytanie: Jak rozumiesz wskazówkę: dbaj o aktywność fizyczną? Podaj przykłady aktywności ruchowych i aktywnego spędzania czasu.
Dziecko wymienia swoje przykłady, rodzic słucha odpowiedzi, podchwytuje, rozwija, zadaje dodatkowe pytania tak, aby dziecko podawało konkretne czynności. Na przykład, jeśli dziecko poda odpowiedź – ćwiczenia fizyczne, rodzic zadaje pytanie – jakie konkretnie? – i prosi, aby je pokazać.
● „Gimnastyka z rodzicem” w ramach zajęć z gimnastyki proponujemy Wam dziś ćwiczenia z rodzicami.
● „Ciała kształt” zachęcamy Was do zabawy muzyczno- ruchowej. Starajcie się naśladować wszystkie występujące w piosence zwierzątka.
● Jak ruch wpływa na nasz organizm? (samoobserwacja)
Gdy dzieci skończą ćwiczyć, rodzic prosi: usiądź w siadzie skrzyżnym z zamkniętymi oczami. Spróbuj się wyciszyć i wsłuchać w swój organizm. Rodzic zadaje następujące pytania i komentuje odpowiedzi:
• Czy zauważyłeś, co stało się z twoim oddechem? Oddychasz szybciej czy wolniej?
Tak, oddychasz szybciej i dzięki temu więcej powietrza dostaje się do Twoich płuc, a organizm bardziej się dotlenia.
• Posłuchaj bicia swojego serca – czy widzisz zmianę? Czy bije szybciej czy wolniej?
Tak, szybciej, dzięki temu krew krąży lepiej.
• Jak twoje ręce, nogi? Co czujesz?
Tak, to znak, że Twoje mięśnie troszkę popracowały i dzięki temu będą mocniejsze.
Dodatkowo rodzic mówi o pozytywnym wpływie ruchu na sen oraz na odporność. Wspomina także o tym, że aktywność fizyczna podnosi efekty uczenia się, poprawia koncentrację i pamięć.
● Ulubione aktywności sportowe – wymieńcie te aktywności sportowe, które lubicie najbardziej. Następnie narysujcie swoją ulubioną dyscyplinę.
Życzymy Wam miłego weekendu i do zobaczenia w poniedziałek 🙂