1.”Deszczowy spacerek”- zabawa paluszkowa. Rodzice i dzieci ilustrują ruchami obu rąk i palców treść utworu K. Sąsiadka
Deszczowy spacerek
Poszła pani na spacerek – marsz wskazującego i środkowego palca po podłodze
Deszczowe chmury przywitał wiaterek.- delikatne dmuchanie
Gdy daleko od domu już była, deszcz zaczął padać , parasol rozłożyła.- wskazujący palec lewej ręki prostopadle dotyka spodu prawej ręki ułożonej nad nim
Gdy kropla za kroplą spadała, pani pod parasol się schowała.- na wierzch prawej ręki spadają krople wystukiwane lewa ręką
Gdy deszczyk przestał padać, parasol złożyła i do domu wróciła.- prawa ręka zamyka się nad prostopadle ułożonym do niej palcem wskazującym lewej dłoni, następnie palce: wskazujący i środkowy prawej ręki maszerują
Krzysztof Sąsiadek
2. „Deszcz” – oglądanie ilustracji przedstawiających różne rodzaje deszczu (ulewa, kapuśniaczek); próby wyjaśnienia skąd się bierze deszcz
3. „Fabryka chmur” – zabawa badawcza, eksperymentowanie z wodą (para, skraplanie), zwrócenie uwagi na zasady bezpieczeństwa w czasie doświadczenia
https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ
4. ”Pod parasolem”- Rodzice pokazują dzieciom parasol, wyjaśniają przeznaczenie parasola (chroni przed deszczem oraz przed słońcem), dzieci opisują wygląd parasola. Trening samodzielności: Dzieci uczą się rozkładać i składać parasol pod opieką rodziców.
5.”Kolorowy parasol”- praca plastyczna. Rodzice rysują dzieciom parasol, a dzieci za pomocą plasteliny ozdabiają szablon parasola.
Szablon parasola oraz pomysły na wykonanie pracy plastycznej
6. ”Obłoki”- zabawa orientacyjno -porządkowa. Rodzice rozkładają na podłodze gazety (obłoczki). Dzieci spacerują pomiędzy gazetami (obłoczkami) ; na hasło: obłoczki– dzieci zbierają z podłogi jak największą ilość gazet (obłoków).
Miłej zabawy