Archiwum-2024-Grupa 11

Propozycja zajęć na dzień 16 kwietnia

kw. 16, 2021 | Archiwum-2024-Grupa 11

1.”Deszczowy spacerek”- zabawa paluszkowa. Rodzice i dzieci ilustrują ruchami obu rąk i palców treść utworu K. Sąsiadka

Deszczowy spacerek

Poszła pani na spacerek – marsz wskazującego i środkowego palca po podłodze

Deszczowe chmury przywitał wiaterek.- delikatne dmuchanie

Gdy daleko od domu już była, deszcz zaczął padać , parasol rozłożyła.- wskazujący palec lewej ręki prostopadle dotyka spodu prawej ręki ułożonej nad nim

Gdy kropla za kroplą spadała, pani pod parasol się schowała.- na wierzch prawej ręki spadają krople wystukiwane lewa ręką

Gdy deszczyk przestał padać, parasol złożyła i do domu wróciła.- prawa ręka zamyka się nad prostopadle ułożonym do niej palcem wskazującym lewej dłoni, następnie palce: wskazujący i środkowy prawej ręki maszerują

Krzysztof Sąsiadek

2. „Deszcz” – oglądanie ilustracji przedstawiających różne rodzaje deszczu (ulewa, kapuśniaczek); próby wyjaśnienia skąd się bierze deszcz

3. „Fabryka chmur” – zabawa badawcza, eksperymentowanie z wodą (para, skraplanie), zwrócenie uwagi na zasady bezpieczeństwa w czasie doświadczenia

https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ

4. ”Pod parasolem”-  Rodzice pokazują dzieciom parasol, wyjaśniają przeznaczenie parasola (chroni przed deszczem oraz przed słońcem), dzieci opisują wygląd parasola. Trening samodzielności: Dzieci uczą się rozkładać i składać parasol pod opieką rodziców.

5.”Kolorowy parasol”- praca plastyczna. Rodzice rysują dzieciom parasol, a dzieci za pomocą plasteliny ozdabiają szablon parasola.

Szablon parasola oraz pomysły na wykonanie pracy plastycznej

 

 

6. ”Obłoki”- zabawa orientacyjno -porządkowa. Rodzice rozkładają na podłodze gazety (obłoczki). Dzieci spacerują pomiędzy gazetami (obłoczkami) ; na hasło: obłoczki– dzieci zbierają z podłogi jak największą ilość gazet (obłoków).

 

Miłej zabawy