Rozkład dnia
6.00 – 8.00
- Czynności opiekuńczo-wychowawcze.
- Zabawy dowolne z określonym celem ukierunkowane na temat dnia.
- Zabawy niekierowane umożliwiające samodzielne dochodzenie do wiedzy.
- Praca indywidualna.
- Poranne gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój fizyczny, psychofizyczny dziecka oraz umożliwiające mu właściwy rozwój społeczny i emocjonalny.
8.00 – 8.30
- Przygotowanie do śniadania.
- Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
8.30 – 9.00
- Śniadanie.
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9.00 – 9.15
- Profilaktyka jamy ustnej.
- Zabiegi higieniczne.
9.15 – 11.15
- Zajęcia dydaktyczne z całą grupą, integrujące treści podstawy programowej z różnych obszarów edukacji.
- Zabawy rozwijające z obszaru społecznego
- Zabawy rozwijające z obszaru emocjonalnego
- Zabawy rozwijające z obszaru fizycznego
- Zabawy rozwijające z obszaru poznawczego
- Zajęcia organizowane na powietrzu/w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów z określonym celem, wycieczki.
- Zabawy ruchowe przy użyciu sprzętu terenowego.
- Obcowanie z językiem nowożytnym.
- Zabawy oparte na spontanicznej działalności dziecka w sali zajęć, zabawy badawycze, przyrodnicze, poznawcze.
11.15 – 11.30
- Czynności porządkowe w sali i zabiegi higieniczne.
- Przygotowanie do posiłku.
11.30 – 12.00
- Obiad.
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetecznego spożywania posiłków.
12.00 – 12.15
- Profilaktyka jamy ustnej.
- Zabiegi higieniczne.
12.15 – 13.15
- Relaks poobiedni.
- Wyciszenie za pomocą wybranych technik relaksacyjnych.
- Zabawy i gry stolikowe.
- Praca indywidualna i wspomagająca koordynująca rozwój dziecka.
13.15 – 13.30
- Czynności porządkowe w sali i zabiegi higiczne.
- Przygotownie do podwieczorku.
13.30- 14.00
- Podwieczorek.
- Kultura spożywania posiłków.
14.00- 14.15
- Profilaktyka jamy ustnej.
- Zabiegi higieniczne.
14.15-17.00
- Realizacja propozycji dzieci i nauczycieli.
- Gry i zabawy rozwijające zainteresowania dzieci otaczającym światem, zaspokających naturalną potrzebę aktywności, służące realizacji ich pomysłów i samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
- Praca indywidualna i w małych zespołach.
- Nauka religii na życzenie rodziców.