Archiwum-2020-Grupa 10

Magiczna liczba 13

kw. 2, 2020 | Archiwum-2020-Grupa 10

Dzień dobry 🙂

Czwartek to dzień aktywności matematycznej i plastycznej

Dzisiaj poznajemy cyfrę 13

  Zabawa matematyczna „Słuchaj i licz”

Rodzic kładzie przed sobą i dzieckiem kubeczek. Następnie daje dziecku 13 fasolek, guzików lub innych drobnych liczmanów. Gdy dziecko zamknie oczy, rodzic wrzuca do swojego kubeczka cztery liczmany. Zadaniem dziecka jest liczenie stuknięć wpadających do kubeczka elementów. Następnie otwiera oczy i wrzucają do swojego kubeczka tyle samo liczmanów. Sprawdza, ile liczmanów ma w kubeczku, a ile zostało mu na dywanie. Określa, gdzie jest ich więcej, a gdzie mniej. W kolejnych rundach rodzic wrzuca: 5, 7, 10, 13 liczmanów. Za każdym razem prezentuje lub zapisuje na kartce liczbę wrzuconych fasolek. Ostatnią liczbą, którą rodzic prezentuje, jest „13”. Dziecko wspólnie z rodzicem omawia wygląd liczby, pisze ją palcem na dywanie, tacy z kaszą lub układa z guzików/fasolek.

Scan2020-04-02_090243
Zapraszamy również do wykonania karty pracy cz.3, s. 91

„Przyroda wokół nas”

Praca plastyczna; malowanie farbami plakatowymi obrazu opowiadającego o wiośnie według własnej wiedzy i własnych wrażeń inspirowanych utworem F. Chopina „Wiosenny walc”. Opowiadanie o swoich spotkaniach z wiosną przedstawionych na obrazku.

„Wiosenne kodowanie” – zabawa matematyczna.
Na koniec zapraszamy do odczytania i uzupełnienia zakodowanych znaków. Wybierz wersje łatwiejszą lub trudniejszą i baw się dobrze:)
Załącznik 8, wersja łatwiejsza
Załącznik 8, wersja trudniejsza