Archiwum-2020-Grupa 09

Tęcza

kw. 15, 2020 | Archiwum-2020-Grupa 09

Dzień dobry!
W poświąteczną środę zapraszamy na aktywność przyrodniczą i plastyczno-techniczną.


1. „Jak powstaje tęcza?”-
film edukacyjny dla dzieci- wyjaśnienie zjawiska powstawania tęczy.

Czy wiecie jak powstaje tęcza? Z niecierpliwością wypatrujemy jej na niebie po każdym letnim deszczu, bo przecież na jej końcu czeka garnek pełen złota. Tęcza to jeden z tych znaków natury, który daje nam wiele radości. Jak powstaje? Dlaczego tak rzadko można ją zobaczyć i pojawia się zaledwie na kilka minut? Zapraszamy do obejrzenia filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

2. „Tęcza na talerzu”- zabaw twórcza z elementami eksperymentowania, przy użyciu cukierków Skittles i wody. 
Chcecie wyczarować własną tęczę? Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze pokojowej. Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/eksperyment-sklittles-tecz-talerzu/

3. „Kolorowa tęcza”- wykonanie pracy plastyczno- przestrzennej, która rozwija umiejętności posługiwania się nożyczkami (cięcie po liniach prostych) oraz wyobraźnię twórczą. 
Do wykonania kolorowej tęczy potrzebne będą: niebieska lub fioletowa kartka A4, kolorowe kartki do wycięcia pasków (tęczy), biała kartka na chmurkę, nożyczki i klej. Kolejność wykonania pracy przedstawia poniższy link.
http://krokotak.com/2020/03/3d-rainbow/

4. „Pogodowe zagadki”- zagadki słuchowe.
I jeszcze zagadki słuchowe- wsłuchajcie się uważnie i rozpoznajcie odgłosy zjawisk pogodowych (wiatru, burzy, deszczu, odtwarzanie odgłosów za pomocą wyrazów dźwiękonaśladowczych na zgłoskach:„ kap”, „chlup, „puk”, „pac”, „fiu”, „wiu”).
https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

Zróbcie karty pracy z książki cz. 3, str. 74, 75, 76, 77

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłej zabawy 🙂