Dzień dobry kochani. Pora na nową literkę!
- „ J jak jajko” zabawa dydaktyczna, wprowadzenie małej i wielkiej litery „J” zapoznanie z obrazem graficznym drukowanej i pisanej litery, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, określanie położenia głoski w wyrazach, odczytywanie prostych wyrazów z jej udziałem, próby pisania litery po śladzie.
- Uzupełniamy karty pracy cz. 3 str 60-63
3. „Wyścig żółwi” Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka (klocków/innych zabawek) Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. (Dzieci lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej). Miłej zabawy 🙂
4. Zabawy artykulacyjne i językowe . Skandowanie sylab w wyrazach/ zdaniach, krótkich tekstach (jednocześnie skacząc/klaszcząc/ robiąc odpowiednią ilość kroków) Pamiętacie wierszyki z masażyków? Dzisiaj w troszkę innej wersji .Do tego ćwiczenia możecie wykorzystać inne znane rymowanki.
Pisze pani na maszynie, a b c d przecinek, a b c d przecinek
Biegną słonie, galopują konie,
Idzie pani na szpileczkach, idzie pan w klapeczkach,
Świeciło słoneczko, padał deszczyk ….przeszedł dreszczyk 😉
Powodzenia 🙂