Archiwum-2020-Grupa 09

Komputerowe obrazy

kw. 23, 2020 | Archiwum-2020-Grupa 09

Dzień dobry! 😊

Dzisiaj poznamy liczbę 15
Zapraszamy do zabawy! 😊
1. „Kolekcja gier komputerowych” – poznanie liczby 15, prezentacja zapisu liczby, uzupełnienie zbiorów liczmanami zgodnie z wskazaną liczbą. Zapoznanie z obrazem graficznym liczby, przeliczanie elementów i określanie miejsca w ciągu liczbowym, porównywanie liczebności zbiorów, pisanie liczby palcem na dywanie, na tacy z kaszą.

Zróbcie karty pracy z książki cz. 3, str. 9

2. „Komputerowe obrazy” – zabawa plastyczna rozwijająca percepcję wzrokową, układanie mozaikowego obrazu według wzoru, wierne odwzorowywanie układu elementów. Z wykorzystaniem „Wyprawka sześciolatka” (9 kolorowe klocki)
Teraz czas na prace plastyczną z wykorzystaniem „Wyprawka sześciolatka”- (9 kolorowe klocki 1,2). Żeby stworzyć komputerowy obraz na początku należy powypychać figury z „Wyprawka sześciolatka”, następnie na kolorowej kartce układamy swoją kompozycję np. kwiatek, robot, łódka itp. Kolejnym etapem jest przyklejenie figur, możemy również dokleić większe figury wycięte przez Was lub dorysować coś swojego tworząc w ten sposób swój oryginalny obrazek. Przykładowe prace znajdziecie w załączniku.
Komputerowe obrazy- propozycje pracy plastycznej

3. „Jaką liczbę wskazuje komputer?” – zabawa matematyczna utrwalająca dodawanie
i odejmowanie w zakresie 10 na konkretach .
Zapraszamy Was do rozwiązania działań matematycznych ze zwierzętami. Możliwość matematycznej zabawy umożliwia Wam poniższy link.
https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-zwierzatek-w-zakresie-6_51_209

Zróbcie również karty pracy z książki cz. 4, str. 8, 9

Życzymy wesołej zabawy!