Archiwum-2020-Grupa 10

„Ć jak ćma”

maj 19, 2020 | Archiwum-2020-Grupa 10

Dzień Dobry kochani!
We wtorek zapraszamy Was na aktywność językową i ruchowo-zdrowotną.


1. „Ć jak ćma”- zabawa dydaktyczna, zapoznanie z wielką i małą literą „ć” obrazem drukowanej litery „ć”, „Ć”, analiza głoskowa nazw obrazków, określanie miejsca głoski „ć”

w wyrazach, identyfikuje ją w tekście, odczytuje proste wyrazy z jej udziałem.

Dzisiaj poznamy małą i wielka literę „ć”, „Ć”. Spróbujcie ułożyć schemat wyrazu „ćma” z białych cegiełek i zaznaczyć miejsce „ć” klockiem. Czy znacie jeszcze inne słowa w których słychać  „ć”? (ćwikła, kość, pić, gość, gonić, liść). Spróbujcie je wyklaskać.
https://www.youtube.com/watch?v=AU-If0MsM2A

https://www.youtube.com/watch?v=gXGRnF_pOYg

Przyjrzyjcie się, jak wygląda litera „ć”. Co Wam przypomina lub do czego jest podobna?
https://www.youtube.com/watch?v=-umAHvPSxwg


Zróbcie kartę pracy z książki cz. 4, str. 85

2. „Gimnastyka z kwiatami” – zestaw ćwiczeń porannych rozwijający ogólną sprawność ruchową.
Zestaw ćwiczeń jest propozycją do całotygodniowej aktywności. Zachęcamy do codziennej porannej gimnastyki. Każde ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Chód baletnicy – zabawa orientacyjno-porządkowa:
Dziecko porusza się po obwodzie koła w rytmie wystukiwanym przez rodzica na tamburynie, wspinając się na palcach jak baletnica. Na hasło: Obrót! – zmienia kierunek marszu.

Kwiatek rośnie – kwiatek więdnie – zabawa doskonaląca postawę:
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym z tułowiem pochylonym do przodu i dłońmi opartymi o podłogę. Na hasło: Kwiatek rośnie – powoli prostuje tułów i wyciąga ręce jak najwyżej. Na hasło: Kwiatek więdnie – powoli wraca do pozycji wyjściowej.

Kwiaty dla mamy – ćwiczenie tułowia:
Dziecko leży na podłodze, na brzuchach, z nogami złączonymi. Unosząc ręce i głowę nad podłogą, wykonują ruchy, jakby jedną ręką zrywały kwiatki i układały je w bukiet trzymany w drugiej ręce.

Zbieramy kwiaty – ćwiczenie wyciszające:
Dziecko maszeruje w parach po obwodzie koła z jednoczesnym przeliczaniem na głos kroków do sześciu, następnie zatrzymuje się; udaje, że zrywa kwiaty na łące, wąchają, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami. Po chwili znowu maszeruje.

3. „ Rodzina miesięcy”- utrwalenie nazw miesięcy.
Przypomnijcie sobie nazwy miesięcy, napiszcie je na karteczkach.  Wystukujcie na bębenku liczby od 1 do 12 i wybierajcie odp. nazwę miesiąca. Na koniec wymieńcie wszystkie jeszcze raz. https://www.youtube.com/watch?v=m_-qLMJjmnU

Zróbcie karty pracy z książki cz. 4, str. 44, 45

Powodzenia 😊