Grupa 08

Co lubię robić z mamą i tatą?

maj 29, 2020 | Grupa 08

Bo czas jest cenniejszy, gdy razem go spędzamy.
– powiedział synek do taty i mamy.

Dzień dobry zaczynamy nowy dzień , piątek. 

„Z mamą i tatą” – ćwiczenia logopedyczne.

Potrzebne będzie lusterko dla dziecka.
Rodzice czyta tekst ćwiczeń i demonstruje je dziecku powtarzając je kilkakrotnie.
Dziecko naśladuje ćwiczenia. Rodzic pilnuje dokładnego ich wykonania przez dziecko.

Powitanie – przy szeroko otwartych ustach język – tata – wita się ze swoimi dziećmi – zębami, dotykając swoim czubkiem do każdego zęba: najpierw na górze, potem na dole.
Spacer – język oblizuje dookoła wargi: raz górną, raz dolną, spaceruje wokół ust.
Huśtawka – język – tata – huśta swoje dzieci: unosi się raz za górne, raz za dolne zęby.
Malowanie sufitu – język maluje sufit w domu, przesuwając się kilkakrotnie od górnych zębów w stronę gardła.
Kropeczki – czubek języka maluje kropeczki na suficie (dotyka podniebienia).
Buziaki – dzieci przesyłają buziaki dla mamy i taty przez mocne ściągnięcie warg.

„Nasza rodzina” – odgadywanie zagadek dotyczących rodziny

Poznajcie sami
– to pewna ważna pani,
co przytuli, kiedy płaczę,
nawet wtedy, gdy wilka zobaczę.
I tyle rzeczy potrafi zrobić sama!
To na pewno moja…
 (mama)

To taki pan,
co potrafi naprawić kran.
Ogląda w telewizji mecze,
wtedy, gdy mama ciasto piecze.
I powiedział, że kiedyś zwiedzimy pół świata.
To na pewno mój…
 (tata)

To taka starsza pani,
co kiedyś przyznacie sami,
że najwspanialsza jest na świecie
i świetne babeczki piecze.
Wczoraj przyniosła smakołyk dla kota Drapcia.
To na pewno moja…
 (babcia)

To taki starszy pan,
co kiedyś wiele robił sam.
Teraz często mnie rozpieszcza,
ja natomiast mu pomagam
w rozwiązywaniu krzyżówek i zagadek.
To na pewno mój…
 (dziadek)

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.
Mam młodszą siostrę, starszego brata…
Każdy pamięta o urodzinach,
bo taka właśnie jest ma…
 (rodzina)

„Co lubię robić z…” – wykonanie rysunku 

Potrzebne będą: kartka formatu A4, kredki, klamerki do suszenia prania,

Rodzic zachęca dziecko do zastanowienia się nad tym, co najbardziej lubią robić z dowolnym członkiem swojej rodziny,
np. z mamą, tatą, babcią, dziadkiem czy rodzeństwem.
Następnie proponuje wykonanie rysunku.
Po wykonaniu zadania dziecko prezentuje pracę i opowiada o niej.Na koniec dziecko przypina na dole swojego rysunku tyle klamerek, ile ma lat.

„Pary w naszej rodzinie” – zabawy matematyczne.

Przedszkolaku, czy potrafisz wymienić jakie pary występują w najbliższej rodzinie?
– Parą babci jest? (dziadek)
– Parą taty jest? (mama)
– Parą siostry jest? (brat)

Powiedz, jak nazywa się poszczególne pary:
– Babcia i dziadek to? (dziadkowie)
– Mama i tata to? (rodzice)
– Bart i siostra to? (rodzeństwo) 

Zapraszamy na stronę teatru na której znajdziecie wiele ciekawych spektakli, bajek przedstawianych przez aktorów do obejrzenia poniżej link  http://teatrlomza.pl/spektakle-teatralne-online/

Miłego weekendu 🙂 Pozdrawiamy:)