Grupa 08

Co słychać na wiejskim podwórku?

kw. 15, 2020 | Grupa 08

Dzień dobry, już po świętach zaczynamy nowy tydzień. 

  1. „Masaż na dobry humor”  –  Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
    Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
    Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
    Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
    Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
    Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
    Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
    Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
    Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
    Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
  2.  „Gdzie jesteśmy?” – wprowadzenie do tematu zajęć zagadką słuchową   ,  połóżcie  się wygodnie na dywanie, zamknijcie oczy, wsłuchajcie się w dźwięki, które za chwilę usłyszycie i spróbujcie  sobie wyobrazić gdzie się znajdujecie. Następnie rodzice odtwarzają  https://www.youtube.com/watch?v=yLiRpy71W50 „ jak myślicie gdzie się przenieśliśmy i o czym będziemy dzisiaj mówić?
  3. W gospodarstwie” – słuchanie wiersza T. M. Massalskiej – dzieci siedzą wygodnie , a rodzic czyta wiersz.

    W gospodarstwie

    Pieje kogut już od świtu:
    – Kukuryku! Kukuryku!
    Kura do kurczaków żwawo
    Gdacze: – W lewo!
    Gdacze: – W prawo!
    Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
    Trzy kaczątka dziobem pcha.
    Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
    Aż po prostu brak jej tchu.
    Koń opędza się od much.
    I rży głośno: – Jestem zuch!
    Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
    Co za hałas! Co za szum!
    Kot cichutko miauczy: – Miau!
    A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

     – Jakie zwierzęta  pojawiły się w wierszu – nazwanie ich, każdą nazwę zwierząt dziecko dzieli na sylaby.

    –  Co robiły te zwierzątka w wierszu np. kogut pieje od świtu: kukuryku!/kaczka kwacze: kwa!kwa!kwa!/kot cichutko miauczy:miau! itd. Brawo!

  4. „Poruszam się jak …” – zabawa ruchowa –  stoimy w rozsypce na dywanie,  włączamy po kolei odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka, a dzieci mają za zadanie naśladować poruszanie się tych zwierząt i wydawać ich odgłosy. Zabawę prowadzimy 5-6-krotnie.
  5. Pan McDonald” – improwizacja ruchowa do piosenki – dzieci próbują śpiewać i poruszają się  w rytmie piosenki „Pan McDonald” https://www.youtube.com/watch?v=11UN4WRdamA
  6. Na Farmie – karty pracy ola ola1 ola2 Puzzle