Archiwum-2021-Grupa 11

” Gimnastyka Ogrodnika”- Ćwiczenia poranne

cze 14, 2020 | Archiwum-2021-Grupa 11

Zabawy dla dzieci na poniedziałek 15.06.2020r.

Zestaw ćwiczeń porannych „Gimnastyka ogrodnika” 

Niedaleko pada jabłko – zabawa z elementem rzutu: rodzic rozkłada szarfy w czterech kolorach

w jednym końcu sali (drzewa), dzieci ustawiają się w drugiej jej części. Z koszyczka losują po jednym woreczku

(powinny one być w tych samych kolorach co szarfy). Następnie rzucają kolejno woreczkiem w kierunku szarfy

w takim samym kolorze. Jeśli nie uda im się trafić, wracają na koniec kolejki i będą próbowały powtórzyć

rzut w następnej turze. Jeśli im się uda, siadają z boku, aby nie przeszkadzać rzucającym.

Zbieramy owoce – zabawa orientacyjno-porządkowa: rodzic rozrzuca na dywanie woreczki gimnastyczne

(owoce), dzieci spacerują między nimi, uważając, aby nie nadepnąć na nie. Na sygnał kogoś z domowników podnoszą

z podłogi znajdujący się najbliżej woreczek i zanoszą do koszyka, następnie wracają do spaceru. Zabawę

należy powtórzyć kilkakrotnie.

Spacer między grządkami – ćwiczenie równowagi: dzieci idą po równoważni (ławeczce gimnastycznej/linie

rozłożonej na podłodze), stawiając nogę za nogą, jak po wąskiej ścieżce między grządkami.

Pielimy grządki – ćwiczenie tułowia: dzieci ustawiają się w kręgu jedno za drugim, każde kładzie przed sobą

woreczek. Na jeden gwizdek dzieci stają w lekkim rozkroku i unoszą ręce nad głową. Na dwa szybkie gwizdnięcia

schylają się i sięgają między swoimi nogami po woreczek należący do koleżanki/kolegi stojącego za nim.

Gdy uda im się go dostać, układają go przed sobą. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.

Podaj koszyk – ćwiczenie tułowia: dzieci stoją w kręgu. Rodzic wręcza kosz dziecku rozpoczynającemu

zabawę. Zadanie polega na podaniu kosza osobie stojącej z tyłu. Przy pierwszym okrążeniu dzieci wykonują

skręt tułowia w kierunku do środka koła, a przy drugim – w przeciwnym kierunku.

Jeździmy taczką – ćwiczenie dużych grup mięśniowych: dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko kładzie

się i opiera na wyprostowanych rękach. Drugie łapie je za nogi, tworząc tzw. taczkę. Dzieci poruszają się

po linii prostej przez kilka metrów, następnie zamieniają się rolami.

Środki dydaktyczne: ławeczka gimnastyczna/równoważnia, szarfy w czterech kolorach, woreczki gimnastyczne,

koszyk, gwizdek.