Grupa 10

Kolorowe parasole

lis 4, 2020 | Grupa 10

  • Słuchanie wiersza „Wiatr i chmurki” Doroty Gellner.
    Tam za lasem,
    Tam za górką
    Wiatr dokuczał małym chmurkom.
    Aż się chmurki
    Rozpłakały
    I deszcz padał
    Przez dzień cały.
    Rozmowa na temat treści wiersza:
    -Co robił wiatr?
    -Co zrobiły chmurki?
    Szukanie wyrazów mówiących o tym co robi deszcz:
    kapie , pada, leje, mży, kropi, siąpi.
  • Ilustrowanie dźwięku deszczu ciałem:
    Lekki deszcz – pocieranie dłońmi o uda,
    Silniejszy- klepanie dłońmi o uda,
    Burza-tupanie nogami.
  • Zabawa słuchowa ” Co słyszysz?” – odgadywanie przez dziecko dźwięków.

  •  „Kolorowe parasole”- przyozdabianie sylwety parasola według pomysłu dziecka wybranymi  technikami np. wydzieranka z kolorowego papieru; kuleczkami z plasteliny, krepiny; kolorowanie lakierem do paznokci; itp.Propozycja! Gotowe prace powieście w widocznym miejscu, tak aby wzmacniać poczucie sprawczości u dziecka. Rozmawiajcie na jej temat, dopytujcie bez jednoczesnego oceniania. Doceniajcie wkład pracy. 
  • Zachęcam do obserwacji nieba przy okazji spaceru na świeżym powietrzu – przyglądanie się chmurom, określanie, czy może z nich padać deszcz oraz dzielenia się spostrzeżeniami.