Grupa 08

Lody,lody dla ochłody….

czerwiec 22, 2020 | Grupa 08

Kiedy upał jest na dworze,
co ochłodzić Ciebie może?
Lemoniada, soki, woda,
krótko trwa taka ochłoda.
Lody zimne, lody pyszne,
dla ochłody fantastyczne!
 
 
Dzień dobry Przedszkolaki zaczynamy ostatni tydzień przed wakacjami. Gotowi!!
Posłuchajcie o czym będziemy dziś mówić, rodzice czytają wiersz.
„Lody” – słuchanie zmodyfikowanego wiersza P. Wyrębkiewicz – Łuba
 
Kiedy upał jest na dworze,
co ochłodzić Ciebie może?
Lemoniada, soki, woda,
krótko trwa taka ochłoda.
Lody zimne, lody pyszne,
dla ochłody fantastyczne!
Różne kształty lody mają,
wszystkim nam się podobają.
Ten okrągły, ten podłużny,
wygląd ich naprawdę różny.
W kubku, w rożku, na patyku,
lody form mają bez liku!
A i smaki wyjątkowe:
śmietankowe, owocowe.
Każdy znajdzie to, co chce,
nawet dziecko o tym wie!
Jest wanilia, czekolada.
Wszyscy jedzą, nikt nie gada!
Smerfne lody i miętowe,
bakaliowe, truskawkowe
W kubku, rożku, na patyku.
Lodożerco! Ale wybór!
Weź na lody mamę, tatę,
możesz iść też z młodszym bratem.
Zjadaj lody kolorowe,
sorbetowe i kremowe.
W dni słoneczne, w dni pogody,
zjadaj lody dla ochłody!
 
 
Pytania i zadania do wiersza:
– Wymień przynajmniej 3 smaki lodów.
– Wymień przynajmniej 3 rodzaje lodów.
(np. na gałki, na patyku, w kubeczku, świderki, włoskie, tort lodowy, itp.)
– Jakie są lody? (konsystencja i temperatura)
– Czy jadłeś kiedyś ciepłego loda?
– Lubisz lody? Jakie są Twoje ulubione?
 
„Lód”- ćwiczenia grafomotoryczne do wierszyka A. Maćkowiaka
 
Rodzic  wręcza dziecku kartkę na których znajduje się lód do rysowania po śladzie.
– jeśli nie ma możliwości wydruku, dziecko  może wodzić palcem po śladzie na monitorze komputera,
– można też takiego wykropkowanego loda narysować samemu 🙂

 
Rodzic odczytuje treść wiersza i prosi, by dziecko powiedziało z jakich figur geometrycznych powstał lód.
Podczas drugiego czytania wiersza prosi, by palcem rysowało kształt loda po śladzie.
Podczas trzeciego czytania, dziecko rysuje lody mazakami.
 
 
Czy chcesz loda narysować? Trudność to niewielka.
Zaczynamy od trójkąta, czyli od wafelka.
Potem kółka rysujemy- to gałki lodowe.
Dwa czerwone to wiśniowe, białe- bananowe.
 
Zachęcamy do wykonania własnych lodów  „Lody owocowe”- zajęcia kulinarne.
 
Dzieci otrzymują talerzyki, plastikowe noże i ćwiartki jabłka/kawałki banana/czereśnie/truskawki. Dzieci kroją owoce.
Rodzic miksuje owoce z dużym jogurtem naturalnym. Następnie zalewamy  form do lodów.
– jeśli nie posiadacie form, mogą być też zwykłe plastikowe kubeczki z włożonymi do środka patyczkami.Wkładamy  do zamrażalki na ok 1 godzinkę. Smacznego:)