Dzień dobry. Witamy bardzo serdecznie. Zapraszamy do zabawy.
Poznanie liczby 16
Zachęćmy dzieci aby przygotowały 15 kolorowych klocków, ułożyły je w jednej linii przed sobą, przeliczyły ( od lewej do prawej strony). Wskazujmy wybrane klocki i pytajmy dzieci: który to klocek z kolei? Poprośmy o dołożenie jeszcze jednego klocka. Ile jest teraz? 16. Spróbujcie zaprezentować liczbę różnymi sposobami ( klaszcząc, wykonując przysiady, skacząc itd.). Rozejrzyjcie się i spróbujcie określić czego jest więcej niż 16 a czego mniej w waszym otoczeniu. Zachęćcie dzieci aby ułożyły te 16 klocków w taki sposób aby w jednej części było 10 a w drugiej 6. Podsumujcie, że 16 to liczba składająca się z jednej dziesiątki i sześciu jedności.
Karta pracy 4 s. 90 Zachęćcie dzieci do przyjrzenia się liczbie 16. Z jakich cyfr się składa? Poproście o wykonanie poleceń.
„Kokoleoko”- Zabawa rytmiczna, doskonalenie koordynacji słuchowo- wzrokowo- ruchowej.
https://www.youtube.com/watch?v=gy8jyGRUR-8
„Czary ze słoną wodą”– zajęcia badawcze z wodą i solą. Rozbudzanie zainteresowania badaniem zjawisk fizycznych oraz doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Rodzic przygotowuje dwa przezroczyste pojemniki z wodą, sól,
patyczki oraz pary różnych przedmiotów, np. jajka, kawałki ziemniaka, szyszki. Rodzic
napełnia jeden pojemnik wodą. W drugim pojemniku z wodą dzieci rozpuszczają dużą ilość
soli (7–8 łyżek na dużą szklankę). Umieszczają w pojemnikach przygotowane wcześniej
przedmioty i obserwują, co się z nimi dzieje. Rodzic próbuje rozbudzić ciekawość dziecka i zadaje pytania: Jak myślisz -Czy jajko zatonie w wodzie słodkiej, a w słonej ? Co się stało z wodą, gdy rozpuściliśmy w niej sól?
Dzięki dodaniu soli woda stała się gęstsza i zanurzone w niej przedmioty zaczęły się unosić.
Na zakończenie rodzic daje dziecku patyczek i zaprasza do włożenia go do dużego
pojemnika z solanką. Dziecko swobodnie wypowiadają się na temat: Co twoim zdaniem stanie
się za kilka dni z patyczkami?.
Pomoce: dwa przezroczyste pojemniki, woda, sól, duży pojemnik z solanką, patyczki,
pary różnych przedmiotów, np. jajka, kawałki ziemniaków, szyszki.
„Prawda czy fałsz?” – ocenianie zgodności wypowiedzi z faktami na podstawie zdobytej wiedzy.
Stokrotka jest niebieska. F
Jaskółka zjada żaby. F
W piaskownicy chodzą kraby. F
Na gruszy rosną gruszki. P
Mama z mąki robi kluski. P
Sól jest bardzo słodka. F
Bocian może pić ze spodka. F
Sosna zawsze jest zielona. P
Woda w morzu jest słona. P
Pociąg jedzie po szynach. P
W orkiestrze gra drużyna. F
Węgiel jest czarny. P
Krowa daje mleko. P
Wisła nie jest rzeką. F
Słońce tylko latem świeci. F
Samolot w kosmos leci. F
Pingwiny to ptaki. P
W doniczkach rosną buraki. F
Wieloryb jest ssakiem. P
Nietoperz jest ptakiem. F
Suczka urodziła kotka. F
Grzebień jest do czesania. P
Lodówka jest do prania. F
Wawel jest w Krakowie. P
Czapkę nosi się na głowie. P
Trójkąt ma trzy boki. P
Karzeł jest wysoki. F
Lizaki są na patyku. P
Kwiaty rosną w wazoniku. F
Mąka jest czarna. F
W kłosach są ziarna. P
Na nogach się nosi buty. P
Dzień tygodnia to jest luty. F
Jeż pod ziemią żyje. F
Muszka się ogonem myje. F
Na skrzypcach się smykiem gra. P
Kaczka trzy nogi ma. F
Grzyby na polu rosną. F
Wiosna jest zawsze wiosną. P
Sosna pachnie sosną. P
Zachęcam do zabaw rytmicznych z Panem Miłoszem:
To wszystko na dzisiaj. Pozdrowienia:-)