Archiwum-2020-Grupa 09 | Archiwum-2020-Grupa 10

Mali odkrywcy

kwiecień 30, 2020 | Archiwum-2020-Grupa 09, Archiwum-2020-Grupa 10

Dzień dobry. Witamy bardzo serdecznie. Zapraszamy do zabawy. 

Poznanie liczby 16

Zachęćmy dzieci aby przygotowały 15 kolorowych klocków, ułożyły je w jednej linii przed sobą, przeliczyły ( od lewej do prawej strony). Wskazujmy wybrane klocki i pytajmy dzieci: który to klocek z kolei? Poprośmy o dołożenie jeszcze jednego klocka. Ile jest teraz? 16.  Spróbujcie zaprezentować liczbę różnymi sposobami ( klaszcząc, wykonując przysiady, skacząc itd.). Rozejrzyjcie się i spróbujcie określić czego  jest więcej niż 16 a czego mniej w waszym otoczeniu. Zachęćcie dzieci aby ułożyły te 16 klocków w taki sposób aby w jednej części było 10 a w drugiej 6. Podsumujcie, że 16 to liczba składająca się z jednej dziesiątki i sześciu jedności.

Karta pracy 4 s. 90  Zachęćcie dzieci do przyjrzenia  się liczbie 16. Z jakich cyfr się składa? Poproście o wykonanie poleceń.

„Kokoleoko”- Zabawa rytmiczna, doskonalenie koordynacji słuchowo- wzrokowo- ruchowej. 

https://www.youtube.com/watch?v=gy8jyGRUR-8

„Czary ze słoną wodą”– zajęcia badawcze z wodą i solą.  Rozbudzanie zainteresowania badaniem zjawisk fizycznych oraz doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego.

Rodzic przygotowuje dwa przezroczyste pojemniki z wodą, sól,

patyczki oraz pary różnych przedmiotów, np. jajka, kawałki ziemniaka, szyszki. Rodzic

napełnia jeden pojemnik wodą. W drugim pojemniku z wodą dzieci rozpuszczają dużą ilość

soli (7–8 łyżek na dużą szklankę). Umieszczają w pojemnikach przygotowane wcześniej

przedmioty i obserwują, co się z nimi dzieje. Rodzic próbuje rozbudzić ciekawość dziecka i zadaje pytania: Jak myślisz -Czy jajko zatonie w wodzie słodkiej, a w słonej ? Co się stało z wodą, gdy rozpuściliśmy w niej sól?

Dzięki dodaniu soli woda stała się gęstsza i zanurzone w niej przedmioty zaczęły się unosić.

Na zakończenie rodzic  daje dziecku patyczek i zaprasza do włożenia go do dużego

pojemnika z solanką. Dziecko swobodnie wypowiadają się na temat: Co twoim zdaniem stanie

się za kilka dni z patyczkami?.

Pomoce: dwa przezroczyste pojemniki, woda, sól, duży pojemnik z solanką, patyczki,

pary różnych przedmiotów, np. jajka, kawałki ziemniaków, szyszki.

„Prawda czy fałsz?” – ocenianie zgodności wypowiedzi z fak­tami na podstawie zdobytej wiedzy. 

Stokrotka jest niebieska. F

Jaskółka zjada żaby. F

W piaskownicy chodzą kraby. F

Na gruszy rosną gruszki. P

Mama z mąki robi kluski. P

Sól jest bardzo słodka. F

Bocian może pić ze spodka. F

Sosna zawsze jest zielona. P

Woda w morzu jest słona. P

Pociąg jedzie po szynach. P

W orkiestrze gra drużyna. F

Węgiel jest czarny. P

Krowa daje mleko. P

Wisła nie jest rzeką. F

Słońce tylko latem świeci. F

Samolot w kosmos leci. F

Pingwiny to ptaki. P

W doniczkach rosną buraki. F

Wieloryb jest ssakiem. P

Nietoperz jest ptakiem. F

Suczka urodziła kotka. F

Grzebień jest do czesania. P

Lodówka jest do prania. F

Wawel jest w Krakowie. P

Czapkę nosi się na głowie. P

Trójkąt ma trzy boki. P

Karzeł jest wysoki. F

Lizaki są na patyku. P

Kwiaty rosną w wazoniku. F

Mąka jest czarna. F

W kłosach są ziarna. P

Na nogach się nosi buty. P

Dzień tygodnia to jest luty. F

Jeż pod ziemią żyje. F

Muszka się ogonem myje. F

Na skrzypcach się smykiem gra. P

Kaczka trzy nogi ma. F

Grzyby na polu rosną. F

Wiosna jest zawsze wiosną. P

Sosna pachnie sosną. P

Zachęcam do zabaw rytmicznych z Panem Miłoszem:

 

To wszystko na dzisiaj. Pozdrowienia:-)