Archiwum-2021-Grupa 11

Mieszkańcy łąki

maj 21, 2020 | Archiwum-2021-Grupa 11

Doskonalenie poznanych ćwiczeń gimnastycznych:

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych rozwijających sprawność fizyczną dziecka:

Propozycja ćwiczeń:

„Idziemy na łąkę” – ćwiczenie orientacyjno-
-porządkowe. Dzieci idą na „łąkę”. Rodzic,
uderzając w tamburyn, określa tempo i rodzaj
kroku – od powolnego marszu, przez podskoki,
do biegu. W momencie gdy rodzic przestaje
uderzać w tamburyn, dziecko się zatrzymuje.
II.
ƒ „Zbieramy kwiatki” – ćwiczenie dużych grup
mięśniowych, ćwiczenie oddechowe. Dziecko chodzi
po „łące”, co kilka kroków kuca, naśladując zrywanie kwiatków. Kiedy zrobi duży bukiet, wącha
kwiatki.
ƒ „Pszczoły” – ćwiczenie orientacyjno-porządkowe.
Rodzic daje dziecku szarfę.
 Na hasło:
Pszczoły fruwają po łące – dzieci biegają po pokoju,
naśladując bzyczenie pszczół. Na hasło: Pszczoły
zbierają nektar – kucają. Na hasło: Pszczoły wracają
do swoich uli – dzieci biegną do obręczy z szarfy. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.
ƒ „Pszczoła, a sio!” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko we wspięciu na palcach maszerują
po pokoju – „spacerują po łące”. Na hasło: Uwaga –
pszczoła! – rodzic naśladuje dźwięk wydawany
przez pszczoły, a dziecko wykonują wymachy rąk
w różne strony, jakby chciały odgonić pszczołę,
mówiąc przy tym: A sio…!, a sio…! Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

  • „Pracowita dżdżownica” – ćwiczenie dużych
    grup mięśniowych. Na hasło: Dżdżownice spulchniają ziemię – dziecko wczołgują się do pierwszej
    obręczy, wstają, a następnie, robiąc duży krok,
    wychodzą z obręczy i ponownie się kładą, pokonując
    w ten sposób całą trasę.
    ƒ „Przemiana gąsienicy” – ćwiczenie stóp. Dziecko,
    stojąc, na przemian podkurczają palce raz prawej,
    raz lewej stopy i poruszają się w sposób zbliżony
    do gąsienicy. Kiedy dojdą do wyznaczonego przez rodzica miejsca, gąsienice przeobrażają się w motyle i stojąc, machają rękoma niczym skrzydłami.
  • ƒ „Dmuchawce” – ćwiczenie oddechowe. Dzieci
    chwytają dłonią piórko i dmuchają na nie, jak
    na dmuchawce.