Grupa 01

Najpiękniejsze

marzec 29, 2021 | Grupa 01

 

Dzień dobry J

  1. Na dobry początek nasza ulubiona powitanka  zaproście domowników do wspólnej zabawy. Kolana tańczą 🙂
  1. Oglądanie widokówek i obrazków związanych ze zbliżającymi się świętami Wielkanocnymi, nazywanie przedstawionych na nich elementów. Galeria zdjęć   2248 2249 2250 2251 2247
  2. Zabawa ruchowa Jak się rusza….?

Dziecko pokazuje (domownicy też mogą się przyłączyć :)), jak poruszają się różne zwierzęta: kot, słoń, niedźwiedź, sikorka, pies, bocian, wąż itp.

  1. Słuchanie opowiadania G. Kasdepke „Najpiękniejsze…”

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!…
Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka
wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość!
Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je
delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk.
Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy
dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Moj kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.
– Moj ty kochany!… – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”

Pytanie do opowiadania:
–  jakie zwierzę pojawiło się w opowiadaniu?

– co zniosły kury?

– dlaczego chciały by ich dzieci były najpiękniejsze?

– co zrobiły aby tak się stało?

– jak pomalowały jajka?

– jakie kurczątka wykluły się z jajek?

 

  1. Znajdź takie same jajka

karta pracy kolorowe-pisanki

  1. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała Kurczątka

 

Dzieci przykucają na podłodze/dywanie, głowy mają skulone między kolanami- są kurczątkami, które za chwilę wyklują się ze swoich skorupek. Na hasło: Kurczątka się wykluwają dzieci powoli podnoszą się, prostują stopniowo dolne i górne kończyny, kręcą głowami w różnych kierunkach- oglądają świat, na którym się znalazły.

  1. Zabawy badawcze Z czego składa się jajko?( potrzebne będą: jajko, spodeczek, jajko ugotowane na twardo)

Zapoznanie z budową jajka kurzego; rozbicie surowego jajka, oglądanie białka i żółtka na spodeczku, określenie ich konsystencji i koloru. Określenie charakterystycznych cech skorupki. Określenie przez dziecko w jakiej postaci można spożywać jajka.  Na drugim spodku kładziemy przekrojone jako ugotowane na twardo. Próby porównania czym się różnią się pokazane jajka.

  1. Świetnie Wam poszło J na koniec mała gimnastyka
  • Kręć się w kółko jak jajeczko
  • Dmuchaj w górę gdzie słoneczko
  • Skacz do góry jak zajączek
  • Zrób młynek ze swoich rączek.
  • Potup nogą jak baranek 

Powodzenia 🙂