Dzień dobry kochani!
Na miły początek dnia rozruszajmy umysł i ciało 🙂
1.Podnieście do góry lewą rękę, a potem wykonajcie nią następujące polecenia:
Lewą dłonią poklepcie prawe kolano;
lewą dłonią dotknijcie prawego łokcia,
lewą dłonią pokażcie cały prawy bok – z góry na dół i z dołu do góry.
Teraz pokażcie prawą rękę, a następnie wykonajcie polecenia:
Prawą ręką chwyćcie lewe ucho,
prawą dłonią poklepcie lewy policzek,
prawą dłonią zakryjcie lewe oko.
Udało się bez problemu? Jeśli tak – to świetnie! 🙂 Jeśli nie, to nie martwcie się, trening czyni mistrza 😉
2.Czas na kolejne ćwiczenie – spacerujcie swobodnie po pokoju, na znak klaśnięcia rodzica wykonajcie jego polecenie, np.
stań tyłem do okna,
stań przodem do drzwi,
usiądź na krześle/fotelu/kanapie,
weź jedną dowolną maskotkę i połóż ją za sobą,
połóż maskotkę na krześle,
połóż maskotkę przed sobą,
połóż maskotkę pod krzesłem,
trzymaj maskotkę nad głową,
odłóż maskotkę na miejsce 🙂
3. Przygotujcie do zabawy sześć różnych szalików. Rozłóżcie je na podłodze i przeliczcie. Porównajcie je pod względem długości, wskażcie najdłuższy i najkrótszy szalik, może są też szaliki tej samej długości? Za pomocą zmysłu dotyku zbadajcie ich fakturę, postarajcie się odnaleźć określenia do nich pasujące, np. puszysty, miękki, szorstki itp.
Przeliczcie jeszcze raz szaliki, a dowiecie się, jaką cyfrę dziś poznamy. Brawo! – to cyfra 6. Poniżej zamieszczam zdjęcie z zapisem graficznym cyfry 6.
Zastanówcie się z czym kojarzy Wam się cyfra 6? Do jakiego przedmiotu jest podobna cyfra 6? A może przypomina wam jakąś roślinę lub zwierzę? Czy jest podobna do innej cyfry lub litery? Następnie z pomocą rodzica (jeśli jest taka potrzeba) spróbujcie nakreślić cyfrę 6 palcem na dywanie/podłodze, w powietrzu, na plecach mamy/taty/rodzeństwa. Spróbujcie też napisać ołówkiem lub kredką na kartce.
4. Czas na krótką zabawę ruchową: Zaklaszczcie 6 x, podskoczcie 6x, zróbcie 6 przysiadów, zróbcie 6 dużych kroków, stańcie na jednej nodze i policzcie do 6.
5. A teraz troszkę popracują Wasze rączki. Poniżej znajdują się karty pracy do wykonania:
karta pracy – cyfra 6 (poprawcie po śladzie cyfrę 6, a następnie spróbujcie napisać ją samodzielnie)
cyfra 6 – karta pracy2
cyfra 6 – karta pracy 3
Po wykonaniu zadań odpocznijcie, pobawcie się. A następnie w ramach zajęć popołudniowych zapraszamy do zabawy z cyfrą 6 🙂
1. „Ile wskazuje cyfra?”
Do tej zabawy potrzebne są pojemniki w postaci wytłoczek po jajkach albo foremek na muffiny, szczypce do grilla czy cukru w kostkach i dowolne drobne elementy. Na dnie pojemnika rodzic kładzie karteczki z cyframi 1-6, a zadaniem dziecka jest włożyć do niego tyle przedmiotów, ile wskazuje cyfra. W tej zabawie świetnie sprawdzają się guziki, kamyki czy małe pompony pasmanteryjne, a nawet groch lub makaron – surowy 😉
2. „Dopełnij do 6″
Dziecko rzuca kostką , zapamiętuje liczbę wyrzuconych oczek, układa taką samą ilość np. patyczków lub guzików lub ziarenek grochu czy też makaronu jak wskazuje kostka i dokłada tyle, aby razem było 6.
3. „Plastelinowa szóstka” – ulepcie z plasteliny cyfrę 6.
4. Na koniec ułóżcie bałwankowe puzzle (wytnijcie puzzle po przerywanych liniach, ułóżcie je i naklejcie na kartkę/układamy je według wzoru na kartce i naklejamy).
Miłego dnia kochani! 🙂