Grupa 11

Nauczanie zdalne 27.01.2022 r.

sty 27, 2022 | Grupa 11

Dzień dobry kochani 🙂 Zapraszamy Was do zabawy 🙂

Na początek proponujemy krótkie ćwiczenie oddechowe.
Do zabawy potrzebujecie: biała kartka, klej, nitka/sznurek

Przebieg zabawy:
– podrzyj kartkę na paski
– ułóż z pasków śnieżynkę – sklej na środku wszystkie paski tak, aby powstała śnieżynka
– z pomocą rodzica zamocuj śnieżynkę na nitce lub sznurku
– dmuchaj z różnym natężeniem na papierowy płatek śniegu:

Gdy rodzic powie: Wieje delikatny wietrzyk, zadaniem dziecka jest delikatne dmuchanie na płatek, starając się jak najdłużej utrzymać go w ruchu (długi wydech).
Gdy rodzic powie: Burza śnieżna, zadaniem dziecka jest jak najsilniej dmuchnąć na płatek. Pamiętajcie o odpoczynku.

Zima dookoła” – zabawa dydaktyczna – rodzic rozmawia dzieckiem na temat tego, jakie są charakterystyczne cechy zimy. Następnie podsumowuje, że zimą:

  • pada śnieg,
  • jest zimno,
  • z dachów zwisają sople,
  • rzeki/jeziora/kałuże zamarzają,
  • niektóre zwierzęta zapadają w sen zimowy, a ptaki odlatują do ciepłych krajów.

„Zimowe zagadki” – zabawa dydaktyczna – rodzic czyta zagadki. Dzieci odgadują hasła i  dzielą rozwiązania zagadek na sylaby, a także wyróżniają głoskę w nagłosie i wygłosie.

Ze śniegu zrobiony,
kapelusz na głowie.
Zgadnij, kto to taki.
Ja wiem, lecz nie powiem!
(bałwan)

Służą do tego, drogi kolego,
by ze śnieżnej górki zjeżdżać na pazurki.
(sanki)

Sypał z nieba nockę całą.
Wszystko wokół pobielało
. (śnieg)

Byś po śniegu jeździć mógł
musisz przypiąć je do nóg.
(narty)

Ciepły kołnierz, mocny zamek,
guziki, rękawy.
Jestem z tobą zawsze podczas
śniegowej zabawy.
(kurtka)

Zawsze na głowie
zimą noszone,
jedne z frędzlami,
inne z pomponem.
(czapki)

Wokół szyi się owija
i bezpieczna jest już szyja,
bo to nie jest wąż dusiciel,
lecz dla szyi Twej okrycie. (szalik)

Nosi je na rękach
nawet każdy malec.
Mogą mieć pięć palców,
albo jeden palec.
(rękawiczki)

„Nasza zima zła” – osłuchanie z piosenką – dzieci aktywnie słuchają piosenki, za każdym razem kiedy słyszą „nasza zima zła” chuchają w dłonie złożone przy ustach. Po wysłuchaniu piosenki rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści piosenki, a następnie dziecko powtarza za rodzicem słowa pierwszej zwrotki.

Nasza zima zła!

Hu! hu! ha! Hu! hu! ha! Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy,
mroźnym śniegiem w oczy prószy,
wicher w polu gna!
Nasza zima zła! nasza zima zła.

Hu! hu! ha! Hu! hu! ha! Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
w ręku gałąź oszroniała,
a na plecach mgła.
Nasza zima zła, nasza zima zła.

Hu! hu! ha! Hu! hu! ha! Nasza zima zła!
A my jej się nie boimy,
dalej śnieżkiem w plecy zimy,
niech pamiątkę ma!
Nasza zima zła
, nasza zima zła.

Hu! hu! ha! Hu! hu! ha!
Hu! hu! ha! Hu! hu! ha!

„Jak zakładam ubrania?” – zabawa ruchowa – dzieci poruszają się po pokoju w rytmie piosenki Nasza zima zła. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada nazwę części garderoby, a dzieci pokazują jak należy ją założyć np. czapka – ruch rękami z góry na dół głowy, szalik – ruch oplatający ręką wokół szyi itp. Zabawę prowadzimy przez czas trwania piosenki.

„Rękawiczki” – wykonanie pracy plastycznej – poniżej zamieszczam szablony rękawiczek, które należy wykleić dowolnymi materiałami plastycznymi, np. kwadracikami z kolorowej bibuły lub plasteliną lub kawałkami kolorowych materiałów.
Rękawiczki

Po wykonaniu powyższych zadań należy Wam się odpoczynek, dlatego zróbcie sobie przerwę na zabawę. A w ramach popołudniowych zajęć proponujemy poniższe ćwiczenia:

„Zimne dłonie” – zabawa ruchowa do wiersza K. Tomiak-Zaręba – rodzic wypowiadając słowa wiersza wykonuje odpowiednie czynności, dzieci powtarzają za rodzicem wykonując takie same ruchy:

Hu hu ha, hu hu ha, (spacerujemy i dmuchamy na dłonie)
zimą marzną ręce nam! (spacerujemy i pocieramy jedną dłonią o drugą)
Rękawiczek więc szukamy (zatrzymujemy się i rozglądamy się na boki)
i na dłonie zakładamy. (naśladujemy zakładanie rękawiczek na prawą i lewą dłoń)
Ciepło w rękę lewą, ciepło w rękę prawą (machamy lewą i prawą dłonią)
możemy mimo mrozu cieszyć się zabawą! (wykonujemy „młynek” dłońmi)

„Umiem wybrać odpowiednie ubranie” – zabawa dydaktyczna – rodzic pokazuje dziecku zdjęcie z różnymi częściami garderoby, zamieszczone poniżej. Następnie opisuje różne możliwości pogody za oknem np. jest tak miło i ciepło, a słońce pięknie świeci/jest szaro, buro i ponuro, wieje wiatr i pada deszcz/jest dużo śniegu i bardzo zimno, a zadaniem dziecka jest wskazanie ubrania, które będzie odpowiednie na taką pogodę.
Części garderoby

„Segreguję ubrania” – poniżej znajduje się karta pracy do wykonania. Zadaniem dzieci jest otoczenie niebieską pętlą ubrań zimowych, a czerwoną – letnich.
ubrania-zimowe-i-letnie-podziel

Powodzenia i miłego dnia 🙂