Dzień dobry , dzisiaj mamy czwartek zaczynamy nasze zajęcia. Na początek wasza ulubiona gimnastyka i tor przeszkód …..tylko u Was w domu. Zapraszamy na ćwiczenia z Panią Kasią https://www.youtube.com/watch?v=JIjowiZ5IDg
Kontynuujemy tygodniowy temat „Z kulturą za pan brat” dzisiaj zapraszamy Was na koncert. A więc zaczynamy….
Koncert – występ artysty ,muzyka na żywo przed publicznością. Jeśli muzyk występuje solo, określa się to mianem recitalu, w przypadku występu grupy muzyków może występować orkiestra, chór bądź grupa muzyczna. Mogą to być także występy mieszane, np. solista z towarzyszeniem chóru czy orkiestry.
Na koncercie– zabawa dydaktyczna.
Popatrz na zdjęcia. Na jednym jest koncert rockowy, a na drugim koncert muzyki klasycznej. Czym różnią się te koncerty? Na jakich instrumentach grają muzycy?
Posłuchaj muzyki rockowej, a potem klasycznej.
Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=j5rGm3kdTuk
https://www.youtube.com/watch?v=2Wqn_zL-SC0
A teraz zapraszamy na wycieczkę do szkoły muzycznej , poznacie instrumenty muzyczne – film edukacyjny https://youtu.be/f43qSH2Nq9w
„Zagadki dźwiękowe”- czy znasz ten instrument? Zachęcamy do zagadek słuchowych. Powodzenia! https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM
Karty pracy:
1.„Sylabowe instrumenty” – należy podzielić nazwy instrumentów muzycznych na sylaby, przeliczamy liczbę sylab i zamalowujemy tyle kółek ile jest sylab.SylaboweInstrumenty
2. Połącz instrumenty muzyczne z elementami, które wydobywają z nich dźwięk PoaczInstrumenty
3. „Czyj to instrument?” – ćwiczenie na spostrzegawczość. Połącz osobę z odpowiednim instrumentem.
Zadanie dla chętnych– wykonaj instrument z różnych, niepotrzebnych rzeczy, np. grzechotkę z puszki wypełnionej grochem https://www.youtube.com/watch?v=j_f4TJcsXHo
Miłego dnia, Do jutra!