Rozkład dnia

6.00 – 8.00

  • Czynności opiekuńczo-wychowawcze.
  • Zabawy dowolne z określonym celem ukierunkowane na temat dnia.
  • Zabawy niekierowane umożliwiające samodzielne dochodzenie do wiedzy.
  • Praca indywidualna.
  • Poranne gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój fizyczny, psychofizyczny dziecka oraz umożliwiające mu właściwy rozwój społeczny i emocjonalny.

8.00 – 8.30

  • Przygotowanie do śniadania.
  • Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.

8.30 – 9.00

  • Śniadanie.
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

9.00 – 9.15

  • Profilaktyka jamy ustnej.
  • Zabiegi higieniczne.

9.15 – 11.15

  • Zajęcia dydaktyczne z całą grupą, integrujące treści podstawy programowej z różnych obszarów edukacji.
  • Zabawy rozwijające z obszaru społecznego
  • Zabawy rozwijające z obszaru emocjonalnego
  • Zabawy rozwijające z obszaru fizycznego
  • Zabawy rozwijające z obszaru poznawczego
  • Zajęcia organizowane na powietrzu/w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów z określonym celem, wycieczki.
  • Zabawy ruchowe przy użyciu sprzętu terenowego.
  • Obcowanie z językiem nowożytnym.
  • Zabawy oparte na spontanicznej działalności dziecka w sali zajęć, zabawy badawycze, przyrodnicze, poznawcze.

11.15 – 11.30

  • Czynności porządkowe w sali i zabiegi higieniczne.
  • Przygotowanie do posiłku.

11.30 – 12.00

  • Obiad.
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetecznego spożywania posiłków.

12.00 – 12.15

  • Profilaktyka jamy ustnej.
  • Zabiegi higieniczne.

12.15 – 13.15

  • Relaks poobiedni.
  • Wyciszenie za pomocą wybranych technik relaksacyjnych.
  • Zabawy i gry stolikowe.
  • Praca indywidualna i wspomagająca koordynująca rozwój dziecka.

13.15 – 13.30

  • Czynności porządkowe w sali i zabiegi higiczne.
  • Przygotownie do podwieczorku.

13.30- 14.00

  • Podwieczorek.
  • Kultura spożywania posiłków.

14.00- 14.15

  • Profilaktyka jamy ustnej.
  • Zabiegi higieniczne.

14.15-17.00

  • Realizacja propozycji dzieci i nauczycieli.
  • Gry i zabawy rozwijające zainteresowania dzieci otaczającym światem, zaspokających naturalną potrzebę aktywności, służące realizacji ich pomysłów i samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
  • Praca indywidualna i w małych zespołach.
  • Nauka religii na życzenie rodziców.