Dzień Dobry.
W związku z zaistniałą sytuacją i przejściem na nauczanie zdalne, bardzo proszę aby dzieci zapoznały się z materiałem wysłanym przez
P. Agnieszkę oraz wykonały wszystkie proponwane prace. Szczególny nacisk prosze położyć na uważne wysłuchanie tekstu. Na pytania zadawane odnośnie tekstu odpowiadamy całym zdaniem. pytania i odpowiedz to sprawdzenie czy dzieci uwaznie wysłuchały tekst.
Kolejna propozycja to zabawy logopedyczne z rodzicami.
- Pada, pada deszcz
chlupu-chlupu, chlup!
Idzie dziadzio Mrok
tupu-tupu, tup!
Idzie dziadzio Mrok
człapu-człapu, człap!
Wyskoczyła noc,
za połę go łap!
Zmyka dziadzio Mrok
tupu-tupu, tup!
A noc za nim brnie…
chlupu-chlupu, chlup! - Dziecko powtarza za rodzicem fragmenty wiersza np. chlupu, chlup, tapu- tap…
- Ilustracja ruchowa wiersza.
Rodzic recytuje wiersz, ilustrując go ruchem. Wyjaśnia znaczenie niezrozumiałych słów. Dziecko go naśladuje, stara się powtarzać głośno wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Dziecko (za rodzicem):
Pada, pada deszcz (naśladują ruchem palców padający deszcz),
chlupu-chlupu, chlup! (pocierają dłońmi o siebie)
Idzie dziadzio Mrok (cicho maszerują w miejscu)
tupu-tupu, tup! (rytmicznie, głośno tupią)
Idzie dziadzio Mrok (cicho maszerują w miejscu)
człapu-człapu, człap! (klaszczą w ręce)
Wyskoczyła noc, (wyskakują obunóż w górę)
za połę go łap! (obracają się wokół własnej osi za wyciągniętą ręką)
Zmyka dziadzio Mrok (biegają w miejscu)
tupu-tupu, tup! (rytmicznie tupią)
A noc za nim brnie… (poruszają się w miejscu na szeroko rozstawionych nogach)
chlupu-chlupu, chlup! (pocierają dłońmi o siebie) - W wolnej chwili, przy sprzyjających warunkach pogodowych zachęcam do spaceru i aktywności na świeżym powietrzu. Miłego dnia 🙂