Dzień Dobry! Myślę, że wszyscy już się obudzili i są gotowi do dzisiejszej zabawy. Pani Agnieszka przygotowała dla Was zagadki słuchowe i wiele innych zadań. Zachęcam do ich wykonania. Ponadto pobawcie się w Kocie figle migle.
KOCIE FIGLE – MIGLE
Przebieg:
„Chory kotek”- wysłuchanie bajki. Nauczyciel prosi aby dzieci pomogły mu naśladować co robił kotek:
Kotek (miau, miau) był chory i bardzo źle się czuł. Miał dreszcze („brrr…”) więc pił gorącą herbatkę (dmuchanie na dłonie), często ziewał (ziewamy) i wyciągał się (rozkładamy ręce). Gorączka raz wzrastała (język uniesiony na górną wargę), raz opadała (język na brodzie). Do kotka (miau, miau) przyjechał samochodem pan doktor (mówimy „brum brum”) i podał słodziutki syropek, kotek się oblizał (język wędruje dookoła warg przy otwartej buzi). Po kilku dniach kotek (miau , miau) poczuł się lepiej i z tej radości przesyłał wszystkim całuski (cmokamy).
„Koci grzbiet” – zabawa ruchowa.
Kotki biegają po dywanie na klaśnięcie zatrzymują się i robią koci grzbiet lub miauczą.
„Figle kotka” – ćwiczenia oddechowe w parach.
Dmuchanie na wacik, tak aby znalazł się po drugiej stronie stołu.
„Gdzie są moje łatki?”– zabawa oddechowa.
Dzieci z brązowego lub szarego papieru wydzierają małe skrawki-łatki kota. Przenoszą je za pomocą słomki (wciągając powietrze) na wybrane miejsce na obrazku (karta pracy) i przyklejają klejem. Kotek dziękuje mówiąc „miau”.
„Sprytny koci języczek” – zbieranie językiem ryżu preparowanego z talerzyka (mogą być inne smakołyki) i zjadanie go. Oblizywanie językiem ust (ruch okrężny).
A na koniec coś na osłodę tego pochmurnego dnia. Zabawa w kodowanie.