Archiwum-2020-Grupa 09 | Archiwum-2020-Grupa 10

„Odkrywcy obserwują mrówki”

kw. 29, 2020 | Archiwum-2020-Grupa 09, Archiwum-2020-Grupa 10

Dzień Dobry!
W środę mamy dzień aktywności przyrodniczej i plastyczno- technicznej.

1. „Odkrywcy obserwują mrówki” – oglądanie filmu edukacyjnego, poznanie ciekawostek o mrówkach i ślimakach, ich wyglądzie i zwyczajach.
Kto lubi przyrodę? Więc zapraszamy Was do obejrzenia filmu edukacyjnego! Zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę mrówek dla środowiska.
https://www.youtube.com/watch?v=4giCKXHP660

2. „Lupy”praca plastyczno-techniczna według wzoru. Doskonalenie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
Każdy miłośnik przyrody musi mieć lupę! Więc czas zrobić własną!
Do wykonania lupy potrzebne będą:
tektura, szablony lupy, nożyczki, folia, kolorowa folia samoprzylepna, mazaki, klej lub taśma klejąca, gazety, woda.
Poproście Rodziców o pomoc. Odrysujcie na tekturze szablon lupy, który należy wyciąć. Czynność powtórzcie dwa razy. Pomiędzy dwie tekturowe lupy wklejcie przeźroczystą folię
i sklejcie części razem za pomocą kleju lub taśmy klejącej. Po sklejeniu części lupy w całość, ozdóbcie ją dowolnymi sposobami: mazakami, kolorową folią samoprzylepną. Teraz przyszedł czas na doświadczenie. Rozłóżcie gazetę, trzymajcie swoje lupy poziomo nad rozłożoną gazetą. Nanieście kroplę wody na folię. Obserwujcie przez lupę litery, zauważcie, że woda działa jak szkło powiększające, litery stały się większe. Bawicie się swoimi lupami, prowadzą doświadczenia, obserwacje w domu lub ogrodzie.
Lupa- szablon

3. „Moje dłonie”- zabawa paluszkowa. Pogłębianie więzi emocjonalnej między rodzicem i dzieckiem, usprawnianie sprawności manualnej.
A jak się maja Wasze paluszki? Wyciągnijcie dłonie przed siebie i naśladujcie czynności!

Mogę dłonie w piąstki ścisnąć (zaciskanie dłoni w pięści)
Mogę nimi podnieść wszystko (naśladuje ruch podnoszenia czegoś)
Mogę je pod brodę złożyć (kładą jedną dłoń na drugą i układają pod brodę)
Mogę nimi czapkę włożyć (naśladują ruch zakładania czapki)
Mogę zrobić kołowrotek (w jedną stronę i z powrotem obracają dłoń wokół drugiej)
Mogę zagrać na fujarce (naśladuje grę na fujarce) i policzyć swoje palce:
jeden, dwa, trzy, cztery, pięć (pokazują kolejno palce jednej ręki)
jeden, dwa, trzy, cztery, pięć (pokazują kolejno palce drugiej ręki)
jeden, dwa, trzy, cztery, pięć (wskazują kolejno palce jednej nogi)
jeden, dwa, trzy, cztery, pięć (wskazuje kolejno palce drugiej nogi)

4. „Kokoleoko”- zabawa rytmiczna, doskonalenie koordynacji słuchowo- wzrokowo- ruchowej.
Na koniec zabawa pt. „Kokoleoko”- potraficie tak?
Naśladujcie i bawcie się dobrze
😊
https://www.youtube.com/watch?v=gy8jyGRUR-8

Zróbcie karty pracy z książki cz. 4, str. 12, 13, 16

Miłego dnia! 🙂