Grupa 10

Piątek 02.04.2021 wielkanoc

kw. 2, 2021 | Grupa 10

Dzień dobry. Witam serdecznie i przedstawiam propozycje do realizacji z dziećmi w dniu dzisiejszym.

Symbole Świąt Wielkanocnychoglądanie filmu.

  • Wielkanocny koszyk – nazywanie elementów na obrazkach przedstawiających koszyczek wielkanocny, wyciętych z kolorowych czasopism lub naturalnych produktów. Potrzebne: sylweta koszyczka, obrazki produktów. Zwracanie uwagi, jak powinien wyglądać koszyczek wielkanocny, co i dlaczego powinno się w nim znaleźć. Wspólne umieszczanie na sylwecie koszyczka pasujących elementów (np.: serwetka, pisanki, baranek, chleb, kiełbasa, sól, pieprz, kurczątka, babeczka drożdżowa, zajączek czekoladowy, gałązki borowiny). Jeśli mamy taką możliwość, możemy wykorzystać zamiast obrazków naturalne produkty.
  • Święta Wielkanocne – próby śpiewu refrenu piosenki poznanej w dniu wczorajszym.

https://www.youtube.com/watch?v=GxNEUPCe458&ab_channel=FleeFloo

  • Przygoda wielkanocna – opowieść ruchowa.

Rodzic opowiada i odpowiednimi ruchami ilustruje opowiadanie. Dziecko go naśladuje. Wskazane byłoby zdjąć ciapy i skarpetki i uczestniczyć w zabawie boso oraz w stroju nie krępującym ruchów.

Mały zajączek (dzieci przykucają, przykładają dłonie do głowy – robią uszy zajączka) skakał po łące i zastanawiał się, jaką świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skaczą w przysiadzie, w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladują malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (naśladują przenoszenie pisanek w obu dłoniach, z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieźć pisanki do swoich kolegów (naśladują ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (naśladują ocieranie potu raz jedną ręką, raz drugą) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (przeciągają się). Był już bardzo blisko domku kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladują potknięcie się i przewrócenie). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (turlają się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladują wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skaczą w przysiadzie), a kurczątka, machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegną, machając ugiętymi w łokciach rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykucają), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladują śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był odważny – przecież przestraszył się małych kurczątek.

 Po zabawie dzieci mogą wymyślić zakończenie historii, podać swoje propozycje, co mogło się stać z kurczątkami.

  • Jajka duże, jajka małe – ćwiczenie ruchowo – graficzne.

Dzieci słuchając spokojnej muzyki, kreślą w powietrzu kształt dużego i małego jajka.

  • Pisanki zająca –słuchanie oraz ilustracja ruchowa wiersza.

 Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica.

Zając szuka pisanek,

– gdzieś w tym miejscu były.

Przecież wczoraj dwie kurki,

jajka zostawiły.

Sam pisanki malowałem

w kropki kolorowe.

Żółte kwiatki oraz kreski

i liście brązowe.

Aż tu nagle ktoś wychodzi –

dwa kurczaczki drobne.

Do pisanek zająca,

wcale niepodobne.

Wypowiedzi dziecka na temat treści wiersza.

  • Ilustracja ruchowa  wiersza: 

Zając szuka pisanek, gdzieś w tym miejscu były – dzieci składają ręce w lornetkę, rozglądają się na boki

Przecież wczoraj dwie kurki jajka zostawiły – pokazują 2 palce, głośno wołają ko, ko

 Sam pisanki malowałem, w kropki kolorowe – lekkie uderzanie palcami o kartkę

Żółte kwiatki oraz kreski, i liście brązowe – pociąganie palcami po kartce

Aż tu nagle ktoś wychodzi, dwa kurczaczki drobne – tupanie nogami

Do pisanek zająca, wcale niepodobne – uderzają łyżkami stołowymi,  jedna o drugą.

  • Już wiosna – spacer – rozbudzanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi.
  • Baranek – wyklejanie kulkami z plasteliny/waty lub wyklejanie konturu baranka popcornem.

Udanej zabawy 🙂