Archiwum-2021-Grupa 12

Popołudniowe zabawy

kw. 14, 2021 | Archiwum-2021-Grupa 12

„Masaż na dobry humor” – dziecko wraz z rodzicem siedzą naprzeciwko siebie. Rodzic wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie gesty, które dziecko naśladuje:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!

„Które zwierzęta to ptaki, a które ssaki?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada na dywanie karty obrazkowe ze zwierzętami z wiejskiego podwórka (mogą byś maskotki, figurki lub zwierzęta wycięte z gazety) i dwa koła można przygotować ze sznurka lub czegoś innego(mogą być też kartki papieru) – w jednym kładzie kartkę papieru z dwoma kropkami, w drugim z czterema kropkami. Potem informuje, że zadaniem dziecka będzie podział zwierząt ze względu na liczbę nóg na dwie grupy – dwie kropki dla zwierząt, które mają dwie nogi; cztery kropki dla zwierząt, które mają cztery nogi. Kiedy wszystkie zwierzątka będą już posegregowane rodzic pyta dziecko co jeszcze łączy zwierzątka z poszczególnych grup? Jeżeli jest taka potrzeba naprowadza dziecko pytaniami:

  • Czym mają pokryte ciało kurka, kogut, gęś, kaczka i indyk?
  • Które zwierzątka mają dzioby?
  • Które zwierzątka znoszą jajka?
  • Czym mają pokryte ciało krówka, konik, świnka, osiołek, koza, pies, kot, królik?
  • Które zwierzątka mają zęby?
  • Dzieci których zwierzątek po urodzeniu piją mleko?

Pomoce dydaktyczne:

https://drive.google.com/file/d/1AwC8kkq1d_DvjexGK_y0RuPTDRktOgV4/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/132moncY7knwatCAdc7Bk1PQSPDnJysBC/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11KVVULxkPWITy2GcYiNqHUYz4ConJSlN/view?usp=sharing

Rada dla Rodzica:

Zwierzątka z pierwszej grupy, które mają dwie nogi, dzioby, piórka i znoszą jajka to ptaki, a zwierzątka z drugiej grupy, które mają cztery nogi, zęby, włosy (u zwierząt częściej nazywane sierść/futro – w przypadku owcy runo) i piją mleko mamy po urodzeniu to ssaki. (Możemy również poinformować dzieci, że większość, ale nie wszystkie ssaki mają zęby np. zębów nie ma kolczatka czy mrówkojad oraz włosy np. włosów nie ma jeż lub jeżozwierz – przekształciły się u nich w igły). Następnie Rodzic pyta dziecko do której grupy należymy my czyli ludzie? – możemy odwołać się do obserwacji dzieci, które mają np. młodsze rodzeństwo.

Zapraszam was do zabawy ruchowej (Link https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk)

Udanej zabawy!