W poniedziałek przedszkolaki zaznajomią się z pracą, strojem i narzędziami ogrodnika. Wysłuchają wiersza „Wiosenne porządki”,
„Wiosenne porządki” – słuchanie wiersza W. Badalska
Wiosenne porządki
Zapukał w okienko
Promyczek swawolny
czy zrobiono już porządki
w ogródeczku przedszkolnym?
Czy listki zgrabione
na waszych zagonkach?
Czy posiane kwiatków
Malutkie nasionka?
Spojrzał Grześ na Ewę
A Ewa na Zdzisia,
Zawstydzili się – i patrzcie
Jak pracują dzisiaj.
Pytania
- Co zapukało w okienko w wierszu? (promyczek)
- O co zapytał dzieci? (czy zrobiły już porządki w ogrodzie przedszkolnym, zgrabiły liście, posiały kwiatki)
- Jakie poczuły się dzieci? (zawstydzone)
- Co zaczęły robić? (pracować w ogrodzie)
- A czy my mamy już wysprzątany ogród?
https://blondynkikreatywnie.blogspot.com/2019/03/wiosenny-kwiat-ze-somek-i-plasteliny.html – pomysł na pracę plastyczną
https://www.youtube.com/watch?v=cRhGOdqWIIo&ab – piosenka „Farmer Plants the Seeds”
„Narzędzia ogrodnika” – zabawa dydaktyczna
Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. (łopata)
Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci. (grabie)
Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! (konewka)
Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole. (taczka)