Dzień dobry 🙂 Witam ciepło po świątecznym czasie:)
- Na rozruszanie proponuje zabawę taneczną, którą dzieci już znają – Kaczuszki 🙂
W tym tygodniu rozpoczęliśmy nowy miesiąc Kwiecień 🙂 i będzie troszkę zabawi zajęć o kwietniowej pogodzie 🙂
2.„Kwiecień plecień” wyjaśnienie znaczenia przysłowia z wykorzystaniem piktogramów zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej wiosny, jak np.: słońce, deszcz, śnieg, wiatr, zachmurzenie. Filmik opowiadający o miesiącu kwietniu.
3. Proszę żeby dzieci, obejrzały przypominający filmik o zjawiskach pogodowych.
Następnie proszę żeby nazywały je samodzielnie przy pomocy obrazków.
4.Zabawy twórcze z deszczem – ćwiczenia ortofoniczne i rytmiczne.
Dzieci grają na folii, patykami lub kredami – powtarzają podany przez rodzica rytm, naśladują głosem np. kap, kapu, kap, kap, kap ; szumią jak ulewa)
5..„Spacer małego badacza” do tego zadania potrzebne będzie wykonanie narzędzia do określania kierunku wiatru. Proszę przygotować kredkę lub patyk i pasek bibuły ok 30 cm. Następnie okręcić bibułę wokół patyka/ kredki.
Na początku spaceru bardzo proszę aby dzieci nazwały dzisiejszą pogodę. Czy jest słonecznie? Pochmurno? Wietrznie? Niech własnymi słowami odpowiedzą na pytanie: jaka jest dzisiaj pogoda?
Jeśli będą sprzyjające warunki podczas spaceru, bardzo proszę żeby dzieci spróbowały określić za pomocą narzędzia badawczego (kredki z paskiem bibuły ;)) skąd wieje wiatr i czy jest on silny czy słaby?
Życzę dobrej zabawy i przyjemnego dnia 🙂 Pani Ola 🙂