Dzień dobry 🙂
Na początek zabawa paluszkowa . Proszę o powtórzenie jej 3 razy 🙂
Treść wierszyka
Deszczowy spacerek
,,Poszła pani na spacerek.”
(Palce, wskazujący i serdeczny, naszej prawej ręki idą, np. po stole.)
,,Deszczowe chmury przywiał wiaterek.”
(Machamy dłonią.)
,,Gdy daleko od domu już była,
Deszcz zaczął padać – parasol rozłożyła.”
(Nasz wskazujący palec lewej ręki prostujemy i nakrywamy go prawą dłonią ułożoną tak, by przypominała parasol.)
,,Gdy kropla za kroplą spadała,
Pani pod parasol się schowała.”
(Opuszkami palców lewej ręki uderzamy w zewnętrzną część prawej dłoni.)
,,Gdy deszczyk przestał padać,
Parasol złożyła i do domu wróciła.”
(Nasz wskazujący palec lewej ręki prostujemy i nakrywamy go prawą dłonią ułożoną tak, by przypominała parasol.)
2.„Sięgając chmur” zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśniowe. Przy akompaniamencie muzyki, dzieci wyciągają ręce w górę sięgając do chmur.
3.„ Pod parasolem” zabawa dydaktyczna; dzieci mają za zadanie przyjrzeć się parasolom, powiedzieć jakie mają kolory i wzory. Następnie odpowiadają na pytanie „co mają wspólnego te wszystkie parasole? do czego nam są potrzebne?”
Kolejnym zadaniem jest połączyć parasol i kalosze ze swoim cieniem.
4. Skąd się bierze deszcz? – posłuchajcie proszę piosenkę i uważnie obejrzyjcie prezentację.
Następnie zaproszę was do zabawy badawczej, w której z pomocą rodziców w domu zrobicie deszcz 🙂 Będzie potrzebny – Słoik, gorąca woda, talerzyk, kilka kostek lodu. Dziecko ma za zadanie obserwować jak rodzic wlewa do słoika gorącą wodę i przykrywa słoik talerzykiem, na którym kładzie kilka kostek lodu. Wspólnie obserwują zjawisko tworzenia się pary wodnej, która w kontakcie z zimnym talerzykiem (kostkami lodu) zaczyna się skraplać.
Jeśli nie ma takiej możliwości, można obejrzeć zabawę na filmiku poniżej.