Dzień dobry
Jak Wam minął wczorajszy dzień? Czy rzeżucha już Wam zaczęła kiełkować , pochwalcie się Waszą małą hodowlą:) czekamy na zdjęcia 🙂
- „Bawię się z mamą i tatą ”– zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem elementów Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, doskonalenie współdziałania oraz tworzenie relacji z partnerem
2. Troszkę muzyki i tańca:) pamiętacie taniec połamaniec? do dzieła 🙂
3. Masażyk relaksacyjny(z rodzicami):
- Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach(uderzenia paluszkami–kropki)
- Była też w paseczki(rysujemy paseczki)
- I w wesołe krateczki(rysujemy krateczkę)
- Ta w malutkie ślimaczki(rysujemy ślimaczki)
- I żółciutkie kurczaczki(rysujemy kurczaczki–kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
- Cii… wiosna, wiosna ach to ty!(całymi dłońmi)
4.Bajka logopedyczna o Wielkanocy
Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Do miski (dziecko robi z języka „miskę” –przód i boki języka unosi ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (dziecko wysuwa język z buzi, a potem go chowa, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu).Rozbija jajka (dziecko szeroko buzię, uderza czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obraca językiem w buzi). Ciasto już się upiekło.Następnie Pan Języczek maluje jaja –wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwa język po górnych zębach i podniebieniu) i rysuje na jajach wzorki –kropki (dziecko dotyka językiem różnych miejsc na podniebieniu) i kreski (dziecko porusza językiem na boki). Cieszy się pan Języczek (uśmiechamy się szeroko, nie pokazując zębów),bo może już świętować.
5. Kilka zabaw z kartami pracy
Pozdrawiam i życzę pięknego dnia p. Karolina