„Rodzinne sylabizowanie” – zabawa słowna.
Rodzic pokazuje wybrane obrazki z „Wyprawki”. Dziecko nazywa obrazki, starają się wyodrębnić pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie oraz podzielić wyraz na sylaby.
Środki dydaktyczne: wybrane obrazki z „Wyprawki”.
„Moja wyobraźnia” – ćwiczenia grafomotoryczne na karcie pracy KP4 s. 37
Dziecko mówi co przedstawia obrazek, dorysowuje brakujące elementy na obrazku, znajduje i zaznacza elementy, które nie pasują do lata. Na koniec koloruje kredkami rysunek według własnego pomysłu w taki sposób, jakby był widziany przez tęczowe okulary.
Zabawy ruchowe:
„Zabawy sportowe” – zabawa naśladowcza. Dziecko stoi swobodnie i naśladują ruchem słowa prowadzącego: Teraz jedziemy na rowerze. Teraz biegamy po podwórku. Jedziemy na hulajnodze. Lubimy jeździć na rolkach. Tańczymy do muzyki. Pływamy. Gimnastykujemy się.
„Jedziemy rowerem” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko kładzie się na plecach i naśladuje jazdę rowerem. Na hasło: Stop! Podziwiamy krajobrazy! – wstaje i rozgląda się po pokoju. Na hasło: Wracamy na rowery! – naśladuje jazdę rowerem, leżąc na plecach.