Drodzy Rodzice,
dzisiaj w ramach aktywności z elementami hortiterapii zachęcam, abyście wraz z dziećmi wybrali się na wiosenny spacer do ogrodu lub parku.
Spacer po świeżym powietrzu niesie ze sobą wiele korzyści. Dotlenia organizm, poprawia kondycję, krążenie krwi, wzmacnia odporność oraz wprowadza w stan odprężenia. Poprzez bezpośredni kontakt z otaczającą przyrodą dzieci ćwiczą nie tylko spostrzegawczość i zdolność koncentracji uwagi, ale także wyostrzają swoje zmysły: wzroku, węchu i dotyku.
Kochane dzieci podczas spaceru zwróćcie uwagę na zjawiska i zmiany, jakie nastąpiły w przyrodzie w ostatnim czasie. Dokładnie przyjrzyjcie się roślinom, ziemi, czy widać już oznaki wiosny w postaci pąków, kwiatów, listków. Dotknijcie napotkane kwiaty, gałązki, powąchajcie je. Spróbujcie opisać, co widzicie i czujecie. Powiedzcie, jakiego są koloru, kształtu, jakie są w dotyku i czy mają zapach. Wsłuchajcie się także w dźwięki płynące z otoczenia i spróbujcie określić ich źródło. Może uda wam się usłyszeć i rozpoznać odgłosy przyrody z zagadek.
Zanim udacie się na spacer zachęcam was do wysłuchania wiosennych zagadek. Spróbujcie odgadnąć, co to za odgłosy, a następnie połączcie je z właściwym obrazkiem.
Jeśli udało się wam odgadnąć wszystkie zagadki to zapraszam do wysłuchania piosenki o wiośnie.
https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc
A teraz zaproście rodziców na spacer.
Życzę miłego dnia
Pani Magda