Archiwum-2021-Grupa 11

W parach -ćwiczenia gimnastyczne

kw. 21, 2020 | Archiwum-2021-Grupa 11

 Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała ( zaproś do ćwiczeń drugą osobę)

  • Powitanie paluszkami- wszyscy siedzą naprzeciwko siebie pochylając się do środka koła,  witają się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.
  • Powitanie stopami – wszyscy siedzą naprzeciwko siebie trzymając się za ręce, wszyscy witają się ze sobą paluszkami stóp.
  • Wskazywanie za rodzicem swoich części ciała – pokaż swoje ręce, swoje ucho, nos, oczy, usta, głowę itd.
  • Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni

    • Wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po pokoju w różnych kierunkach, następnie „wagoniki” łączą się i nadal poruszają się po całej sali.
    • Jak najwyżej – wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.
    • Bączek – wszyscy siedzą na podłodze bez dywanu z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  •  
    • Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
    • Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
  • Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”

    • Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
    • Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.
    • Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.
  •  Ćwiczenia oparte na relacji „razem”

    • Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.
    • Tunel – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”.
    • Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.
  • Udanej zabawy