Archiwum-2020-Grupa 09

wesołe zabawy z literą „ż”

kw. 28, 2020 | Archiwum-2020-Grupa 09

Wesołe zabawy z literą „ż”
Dzisiaj poznamy małą i wielka literę „ż”, „Ż”.

Zagadka:Gdy w gęstej siedzi trawie, jest niewidoczna prawie.  Kum – kum!. Tak się odzywa. Czy wiesz jak się nazywa?              (żaba)

Posłuchajcie piosenki : „Żabka mała” 

 https://www.youtube.com/watch?v=eKpJR3Svp-8&t=7s

Spróbujcie odp. na pytania:

O jakich  zwierzętach jest mowa  w piosence?

Jak myślisz, jaka panuje tam pora roku ?

W słowie żaba „ż” słychać na początku czy na końcu, a może w środku?

Podajcie inne słowa w których słychać ż. ( żyrafa, żmija, żonkil, żurek, żarówka, żółw itp.) Wyklaszczcie liczbę sylab ( ża-ba). Spróbujmy przegłoskować( ż-a-b-a).

Spróbujmy ułożyć  schemat wyrazu „żaba” z białych cegiełek i zaznaczyć miejsce  ż klockiem.     ♦◊◊◊

Popatrzcie na literę ż małą i wielką, drukowaną i pisaną. Jak wyglądają? Czym się różnią, do jakich liter są podobne.

Wykonajcie  polecenia z  karty pracy  4 s.82

Zapraszam do wspólnej zabawy z piosenką: 

Jam jest żabka, tyś jest żabka,
my nie mamy nic takiego.
Jedna łapka, druga łapka,
skrzydełka żadnego
Kuła, kłakła, kuła kłakła
My nie mamy nic takiego
jedna łapka, druga łapka
skrzydełka żadnego.

Jam jest żabka, tyś jest żabka, (pokazujemy na siebie)
my nie mamy nic takiego. (machamy rączkami przed sobą w prawo i lewo)
Jedna łapka, druga łapka, (pokazujemy najpierw prawą, potem lewą rączkę)
skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach – jak skrzydełkami)
Kuła, kłakła, kuła kłakła
My nie mamy nic takiego (machamy rączkami przed sobą w prawo i lewo)
jedna łapka, druga łapka (pokazujemy najpierw prawą, potem lewą rączkę)
skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach – jak skrzydełkami)

 

Zachęcamy do wyszukania razem z dzieckiem w encyklopedii lub internecie informacji na temat płazów jakimi są żaby. 

Żaba”- lepienie z plasteliny żaby, które posłużą jako pionki do rozegrania matematycznej gry planszowej.

„Wyścigi żabek” – konstruowanie i rozegranie matema­tycznej gry planszowej. 

Rodzic z dzieckiem rysują trasę gry, po której będą się ścigać. Zaznaczają: start, metę, oraz  rysują pola (mogą znaleźć się tam również pola z dodatkowymi zadaniami do wykonania, zagadkami)  Przed startem ustawiają ślimaki.  Grę rozpoczyna osoba, która wyrzuci większą liczbę oczek na kostce. Rzucają kostką naprzemiennie i przesuwają się o tyle pól, ile wskazuje liczba na kostce. Wygrywa pionek, który jako pierwszy dotrze do mety. Aby ukończyć grę, należy wyrzucić dokładnie tyle oczek, ile potrzeba, żeby znaleźć się na mecie. Powodzenia.

Życzymy miłej zabawy 🙂